رئیس کمیته ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوری؛

در هیچ گفتگوی مستقیمی با نظام سوریه وارد نمی‌شویم

هیثم مالح رئیس کمیته ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوری گفته است : در هیچ گفتگوی مستقیمی با دولت سوریه وارد نمی‌شویم و در ژنو2 رئیس جلسه را خطاب قرار می‌دهیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النشره ،‌هیثم مالح رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوری در گفتگو با "النشرة" گفت : هیچ گفتگوی مستقیمی با هیات اعزامی دولت سوریه انجام نمی‌‌گیرد و ما در جلسات رئیس جلسات که دبیرکل سازمان ملل بان کی مون باشد را مخاطب قرار می‌دهیم.

وی از ژنو در گفتگو با النشره مدعی شد : ما صحبتی با قاتلان نداریم ، ما این جلسه را به مانند دادگاه به حساب می‌آوریم و رئیس دادگاه را مخاطب قرار می‌دهیم نه قاتل را.

وی گفت : انتظار است که 70 درصد از ژنو2 تبلیغی باشد برای پیروزی ما در رساندن این پیام به افکار عمومی جهانی و باید مخالفان سوری تأکیدشان بر بندهای نشست ژنو1 باشد. وی همچنین مدعی شد : باید این نظام مجرم ، مقررات ژنو1 را  اجرا کند.

وی گفت : پس از اینکه دولت سوریه اعلام کند که ملزم به ژنو1 هست ، صحبت درباره دولتی انتقالی که دارای تمام اختیارات باشد شکل می‌گیرد. وی مدعی شد : بعید نیست که دولت سوریه به دنبال فریب افکار عمومی با صحبت از لزوم مقابله با تروریسم باشد .

وی گفت : مخالفان سوریه به فشار برای رسیدن به حل بحران سوریه در سایه قبول نظام سوریه ژنو1 و تأسیس دولت انتقالی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، مناع ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار