رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نای کشور:

ارائه ۴ فاز درمان، برای بهبودی بیماران "تنگی نای" در کشور

کشورمان در رابطه با بهبودی بیماران منجر به تنگی نای ۴ فاز در جهت درمان این بیماران ارائه خواهد داد.

محمد بهگام شادمهر رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نای در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر نفس و اکسیژن به بدن انسان نرسد انسان بیش از ۵ دقیقه بیشتر دوام نمی‌آورند، در واقع شایع‌ترین علت نیاز لوله تنفس مصنوعی به داخل نای حوادث رانندگی در کشور است، زیرا شدت این حوادث رانندگی منجر به ضرب دیدگی افراد در خودرویشان و آسیب دیدن نای آن‌ها می‌گردد.

وی افزود: نای یک بافتی است که در آن غضروف وجود دارد که اگر نای افراد زخم شود یا به آن خون نرسد غضروف نای افراد از بین می‌رود و دیگر امکان ترمیم نای وجود ندارد. البته لازم بذکر است؛ تنگی تنفس، تنفس صدادار و سرفه و گاهی خروج خلط و گرفتگی صدا از علائم وجود لوله‌های مصنوعی در نای افراد است.

وی اذعان داشت: زمانیکه یک بیمار به تنگی نای مبتلا شده است بهترین درمان این بیماری جراحی نای است و متاسفانه پزشکان مجبور هستند نصف طول نای را برداشت کنند زیرا اگر نای جراحی نشود فرد مبتلا به این بیماری دچار معلولیت تنفسی می‌گردد.

 وی در پاسخ به اینکه امروزه وضعیت کشورمان در خصوص بیماری‌های نای به چه حدی رسیده است اظهار داشت: در واقع آمار دقیقی از بروز این ضایعه در کشورمان وجود ندارد اما با هم فکری ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور و برخی پزشکان مجرب در فاز اول کار‌هایمان میزان بروز عارضه‌های نای را اندازه گیری می‌کنیم، در فاز دوم عوامل این عارضه بررسی می‌شود، در فاز سوم با عوامل خطر را در این بیماری بکاهیم، و در فاز چهارم یک راهنمای کشوری فراهم کنیم برای اینکه در آینده بیماران کمتری گریبان گیر این بیماری نشوند.

 وی بیان کرد: آلاینده‌ها تاثیر نامطلوبی روی تنفس افراد می‌گذارد البته پرواضح است که جذب آلاینده‌ها بر روی نای افراد بیمار تاثیر بدی می‌گذارد و منجر به وخیم‌تر شدن حال افراد می‌گردد. و همچنین بیماری‌های و ژنتیک می‌تواند باعث تنگی نای افراد شود البته این افراد می‌توانند با جراحی نای خود را درمان کنند.



انتهای پیام/
برچسب ها: تنگی نای ، تنفس ، تصادف ، اکسیژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار