پیش از آن که فایل های سیستم تان دچار مشکل شود به فکر راه حل باشید - بخش دوم

در آموزش قبلی به اهمیت تهیه نسخه پشتیبان پرداختیم و نکات مهم در تهیه نسخه پشتیبان را ذکر کردیم و در ادامه به نحوه تهیه نسخه پشتیبان پرداختیم. در این آموزش به نحوه استفاده از نسخه پشتیبانی که قبلا تهیه کرده اید می خواهیم بپردازیم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در آموزش قبلی به اهمیت تهیه نسخه پشتیبان پرداختیم و نکات مهم در تهیه نسخه پشتیبان را ذکر کردیم و در ادامه به نحوه تهیه نسخه پشتیبان پرداختیم. (برای شماهده آموزش بخش اول اینجا کلیک کنید.)
در این آموزش به نحوه استفاده از نسخه پشتیبانی که قبلا تهیه کرده اید می خواهیم بپردازیم. نسخه پشتیبانی که شما در سری قبل تهیه کردید به شما دسترسی های مختلفی را می دهد برای مثال شما که قبلا از سیستم خود پشتیبان تهیه کرده اید و بعد از چند روز فایل را حذف می کنید و به صورت اتفاقی به آن فایل احتیاج پیدا می کنید و اگر نرم افزارهای ریکاوری نمی توانند پاسخگوی نیاز شما باشند شما می توانید با استفاده از نسخه پشتیبانی که تهیه کرده اید فقط فایل مورد نظر خود را بازیابی کنید.
برای استفاده از نسخه پشتیبان مراحل زیر را دنبال کنید.
ابتدا بر روی Start کلیک کنید و سپس بر روی All Programs کلیک کنید.


سپس بر روی Maintenance کلیک کنید و بعد بر روی Backup and Restore کلیک کنید.


سپس در پنجره باز شده بر روی Restore my files کلیک کنید.


در پنجره جدید باز شده شما می توانید با توجه به نیازتان یا فایل های خاصی را بازیابی کنید و یا پوشه (فولدر) خاصی را بازیابی کنید.


قسمت شماره یک برای انتخاب فایلی که قصد بازیابی آن را دارید است. با کلیک بر روی آن فایل یا فایل های مورد نظر را انتخاب و در نهایت بر روی Add files کلیک کنید.


قسمت شماره دو برای انتخاب پوشه که قصد بازیابی آن را دارید است که با کلیک بر روی قسمت شماره دو می توانید این کار را انجام دهید. و مانند قسمت شماره یک آن را انتخاب کنید.
بعد از انتخاب فایل یا پوشه مورد نظر خود بر روی Next کلیک کنید. (با استفاده از Remove می توانید فایل های که اشتباهی اضافه کرده اید را پس از کلیک بر روی آن و زدن Remove آن را حذف کنید.)


در پنجره بعدی شما باید مشخص کنید که فایل خود را می خواهید در محل اصلی آن (شماره یک) و یا در محل جدید (شماره دو) ذخیره کنید. و در ادامه بر روی Restore کلیک کنید.


در پنجره نهایی بر روی Finish کلیک کنید.

گزارش از حسین جاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
با تشکر از زحمات و کوشش شما جناب اقای حسین جاهدی عزیز بزرگوار
امیدوارم همیشه تندرست باشید
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۰۵:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
ممنون
برقرار باشید.