در دیدار دکتر نجفی با طالب الریفایی در مقر UNWTO عنوان شد

دیدار دکتر نجفی با طالب ریفایی نوید تغییرات بنیادین در گردشگری ایران / تدوین برنامه عملیاتی همکاری‌ها میان ایران و UNWTO

دکتر محمدعلی نجفی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری عصر روز پنج‌شنبه سوم بهمن ماه درمقر سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد(UNWTO) حضور یافت و به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و توسعه گردشگری درجمهوری اسلامی ایران با طالب الریفایی دبیرکل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این نشست دکتر نجفی ضمن اشاره به رشد فزاینده صنعت گردشگری درجهان و اهمیت روزافزون این صنعت، اظهار داشت: همگام با رشد گردشگری، وظیفه و رسالت سازمان جهانی جهانگردی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.
 
وی ادامه داد: قرار داشتن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زیرمجموعه ریاست جمهوری نشان از اهتمام ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران به گردشگری است.
 
معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سازمان متبوعش حول سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متمرکز است، وجه مشترک این سه حوزه را فرهنگ دانست و این موضوع را از مزیت‌های سازمان برشمرد.
 
نجفی همچنین ضمن اشاره به قابلیت‌های فراوان ایران در زمینه‌های گردشگری فرهنگی، زیارتی، طبیعت‌گردی و ‌گردشگری سلامت اظهار داشت : متأسفانه با وجود این ظرفیت ها، هنوز در عرصه گردشگری به جایگاه در خور شأن ایران دست نیافته‌ایم که یکی از دلایل اصلی آن ارایه چهره غیرواقعی از کشورمان در فضای بین‌المللی بوده است.
 
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارایه توضیحاتی در باره عملکرد سازمان طی پنج ماه گذشته و برنامه‌های آتی ، گفت: کارگروهی متشکل از ارگان‌های ذیربط به منظور تسهیل در روند صدور روادید گردشگران ورودی در حال بررسی و ارایه راه‌حل‌هایی برای موضوع هستند که نتایج بررسی‌های این کارگروه در این زمینه تا ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. همچنین شورایی متشکل از فعالان بخش خصوصی با هدف احصاء و رفع موانع و مشکلات پیش روی
صنعت گردشگری شکل گرفته است. کمیته‌های تخصصی نظیر گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی
نیز با هدف برنامه‌ریزی دقیق و جامع در زمینه توسعه این نوع فعالیت‌ها شکل گرفته‌اند و تلاش بر این است تا برنامه عملیاتی تدوین شود.
 
طالب الریفایی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد (UNWTO) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر محمدعلی نجفی به مادرید، اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران را همسو با ایده UNWTO مبنی بر حق جابجایی آزاد مردم دانست.
 
وی برای هرگونه همکاری با ایران اعلام آمادگی نمود و از نجفی خواست در اجلاس آتی شورای اجرایی این سازمان حضوری موثر داشته باشد.
 
طالب الریفایی ادامه داد: در کلام شما روح جدیدی حاکم است که نوید از تغییرات بنیادین در گردشگری ایران می‌دهد. معتقدم شما گردشگری ایران را متحول خواهید کرد.
 
دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد (UNWTO) تصریح کرد: تنها در جمهوری اسلامی ایران و نیوزلند، متولی بخش گردشگری کشور معاون رییس‌جمهور است که این موضوع می‌تواند به توسعه بیشتر صنعت گردشگری بیانجامد.
 
در پایان این دیدار، طرفین توافق کردند طی نشست‌های مشترک کارشناسی، چارچوب همکاری‌های فی‌مابین در زمینه کمک‌های فنی، مشورتی و پژوهشی طی تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و به امضا برسد.
 
ارتقاء نظام آمار گردشگری، توسعه گردشگری الکترونیکی، بازاریابی و برندسازی مقاصد گردشگری، راهکارهای جذب گردشگر از بازارهای نوظهور، راه‌اندازی مقر صنایع دستی UNWTO در تهران، توسعه گردشگری دریایی و ... از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار