مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

تسهیلات 24 هزار ميليارد ريالي بانک قرض الحسنه مهر ايران/یک روز حساب بانک نزد بانک مرکزی قرمز نشده است

مانده تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم اکنون بیش از 21 هزار میلیارد ریال است و این بانک تاکنون به بیش از 903 هزار پرونده تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصطفی‌پور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری امروز با بیان آنکه این بانک هم اکنون دارای 516 شعبه در کشور است،  گفت: تمام خدمات بانکی در این شعبات در بالاترین سطح به مشتریان ارائه می‌شود که این خدمات شامل موبایل بانک و سایر خدمات الکترونیکی و به روز است ضمن آنکه این بانک قراردادی را با بانک تجارت به منظور وصول چک های هر دو بانک در شعبات یکدیگر به صورت آن‌لاین منعقد کرده است.
 
وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته به زندانیانی‌ که دوره زندان آنها به پایان رسیده 450 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کند ضمن آنکه مانده سر رسید شده و مشکوک‌ الوصول این بانک هم اکنون کمتر از 0.7 درصد است.
 
***پرداخت تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای بازسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری
 
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه نشست خبری خود عنوان کرد: این بانک به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری تاکسی‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات به دارندگان تاکسی فرسوده فعال در خطوط بین شهری می‌کند که این کار از زمان آغاز دهه فجر رسماً آغاز می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم این بانک پرداخت تسهیلات به نخبگان دانشجو برای تجاری کردن طرح‌های دانشگاهی شان است، گفت: در مورد بحث ادغام صندوق‌های قرض‌الحسنه به ویژه صندوق قرض‌الحسنه مهر وطن باید بگویم این صندوق بر اساس مقررات در  بانک قرض‌الحسنه  رسالت ادغام شد و دو صندوق قرضَ‌الحسنه باقی مانده از جمله صندوق قرض‌الحسنه آزاد‌شهر شهریار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادغام شد.

وی درباره‌ی ورود این بانک به بورس اظهار داشت: ورود بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازمند یکسری اقدامات بود که مهمترین مورد آن این است که سهام این بانک که قبلاً  10بانک دولتی سهام دار آن بودند و الان به 6 بانک دولتی و 4 بانک خصوصی اختصاص یافته به صورت 100 درصد سرمایه تعدیه و پرداخت شود که این کار به تدریج در حال انجام است.
 
مصطفی پور تصریح کرد: در طی 6 سال فعالیت این بانک حتی یک روز حساب این بانک نزد بانک مرکزی قرمز نشده است.

50 میلیون تومان است که شورای پول و اعتبار تاکنون آن را تصویب نکرده است.
 
وی ادامه داد : در حال حاضر سقف تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بالغ بر 10 میلیون تومان  برای بخش اشتغال است. در کنار این میزان تسهیلات اشتغال سقف تسهیلات مسکن 5 میلیون تومان و سقف وام ازدواج بر اساس میزان تعیین شده از سوی بانک مرکزی است که از اواخر تیرماه سال 92 اگر چه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام سهمیه‌ی 1630 هزار میلیارد ریالی وام ازدواج خود را پرداخت کرده بود اما به بانک مرکزی اعلام کرد که آمادگی پرداخت 2 هزار میلیارد ریال دیگر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به متقاضیان دارد.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم برای سال آینده سرمایه این بانک به 40 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات برسد. در کنار این موضوع بحث افزایش سرمایه این بانک را بعید می‌دانم.
یکی دیگر از برنامه‌های ما توسعه‌ی شعب این بانک در کشور است.
 
وی در پایان با بیان آنکه منابع این بانک هم‌اکنون بیش از 40 درصد رشد داشته و این رقم در سال گذشته بالغ بر 55 درصد بوده است درباره‌ی کارت اعتباری قرض‌الحسنه توسط این بانک گفت: مشتریان این بانک می‌توانند کارت اعتباری قرض‌الحسنه با سقف موجودی 15 میلیون ریال دریافت کنند که یکی از ویژگی ‌های این کارت تقسیط آن بعد از 12 ماه یعنی از زمان خرید توسط این کارت آغاز می‌شود که نمونه‌ی آن در حال حاضر در حال اجرا بوده و امیدواریم که سال آینده پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی به صورت گسترده به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار