مشاور بشار اسد: اولويت ملت سوریه برقراری امنيت و آرامش است

"بثینه شعبان" مشاور رئیس جمهور سوریه، تاکید کرد اولویت اصلی برای ملت سوریه برقراری امنیت و آرامش و مبارزه با گروه‌های تروریستی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مشاور رئیس جمهور سوریه در امور سیاسی و رسانه ای، تاکید کرد اولویت اصلی برای ملت سوریه برقراری امنیت و مبارزه با گروه‌های تروریستی است. 

"بثینه شعبان" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، در پاسخ به این سوال که آیا توافقی در مذاکرات با هیات مخالفان به دست آمده است؟ گفت: ما از اینکه هیات ائتلاف مسئله حمص و بخش قدیمی این شهر را مطرح کرد، غافلگیر شدیم. دولت سوریه طرحی داشت که در سال 2013 درباره تلاش برای رساندن کمک‌های پزشکی و انسان دوستانه به همه مناطق آسیب دیده در کشور اجرا شد. دولت سوریه در این باره طرحی را برای همکاری با هلال احمر و صلیب سرخ در سال 2014 دارد. آیا ما به ژنو آمده‌ایم تا درباره رساندن محموله کمک به حمص بحث کنیم یا اینکه به اینجا آمده ایم تا آتشی را که ملت سوریه دچار آن شده است خاموش کنیم و تروریسم را متوقف کنیم. 

شعبان افزود: من خودم متولد شهر حمص هستم. اما چرا درباره عدرا، النبل و درعا سخن گفته نمی‌شود. چرا به مردمی که تروریست‌ها از آنها به عنوان سپر انسانی در سوریه استفاده می‌کنند، اشاره نمی شود؟ منطق آن است که اولین کاری که باید انجام داد بازگرداندن امنیت و آرامش به کشور و باز کردن جاده‌هاست تا زمینه رساندن کمک‌های انسانی فراهم شود. 

وی خاطر نشان کرد: شما شاهد آن بودید که در اردوگاه یرموک چه اتفاقی افتاد و ما با برادران فلسطینی، آنروا و صلیب سرخ جهانی همکاری کردیم. آنها درباره رساندن یک محموله انسانی جنجال آفرینی می کنند، در حالی که مسئله اصلی باید آن باشد که چگونه به شرایط کنونی در سوریه پایان دهیم. 6 میلیون نفر در سوریه آواره شده اند. اولویت مذاکرات در کنفرانس ژنو 2 باید مطابق خواست ملت سوریه باشد. اگر از هر شهروند سوری سوال کنید تاکید می کند که خواست اصلی اش برقراری امنیت و آرامش است تا امکان امدادرسانی وجود داشته باشد. 

مشاور بشار اسد درباره اتهام مخالفان به هیات دولت سوریه در مورد تلاش برای مطرح کردن مسایل جزئی در این مذاکرات گفت: این ما بودیم که مسئله امدادرسانی به حمص را مطرح کردیم یا آنها بودند؟ ما درباره لزوم مقابله با تروریسم از جمله داعش، جبهه النصره و جنبش اسلامی سخن می‌گوییم. ما درباره نقش عربستان سعودی و ترکیه در ورود تروریست‌ها به سوریه سخن می گوییم. مسئله امداد رسانی به مناطق مختلف سوریه برنامه روزمره دولت سوریه است. 

بثینه شعبان در پاسخ به این سوال که آیا به مذاکرات با هیات مخالفان ادامه می دهید؟ افزود: «مذاکره» کلمه بزرگی است و من ترجیح می دهم از کلمه گفتگو به جای آن استفاده کنم. زیرا شما می دانید که هیات ائتلاف نماینده همه مخالفان نیست و طیف‌های گسترده ای در بین گروه‌های مخالف سوری وجود دارد. دعوت نشدن از بسیاری از گروه‌های مخالف سوری برای حضور در کنفرانس ژنو 2 اشتباه بزرگی است. بشار الجعفری رئیس هیات ما با اخضر ابراهیمی گفتگو می‌کردیم و آنها هم با ابراهیمی گفتگو می کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار