قم/

چرا حضرت معصومه(س) قم را برای اقامت انتخاب کردند؟

مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در راستای عمومیت بخشی به فرهنگ تشیع و اعتقاد عمیق مردم به تشیع، خواستار حضور در قم شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حسین ایزدی به تبیین آثار و برکات حضور حضرت امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام در ایران پرداخت و گفت: مهم ترین اثر حضور این دو بزرگوار، به ویژه امام رضا علیه‌السلام آشنایی مردم با شخص امام معصوم و امام زمانشان بود.

وی افزود:‌ پیش از حضور ایشان و حتی بعد از حضور امام رضا علیه‌السلام تازمان غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) ، مردم ایران به صورت مستقیم با امام وقت خود روبرو نشده و آنها را درک نکرده بودند.

مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع)با بیان این که آشنایی مردم ایران با فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام به صورت مستقیم را اولین برکت وجودی حضور حضرت ثامن‌الحجج(ع) در ایران دانسته و ادامه داد: اثر مهم دیگر حضور این امام همام در ایران،‌ عمومیت دادن مذهب تشیع و نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام بود که به برکت همین حضور، رسمیت یافتن و تقویت حضور تشیع در ایران را سبب گردید.

وی در ادامه به سفر حضرت معصومه سلام الله علیها به قم اشاره و تصریح کرد:‌ حضرت معصومه سلام الله علیها به دنبال حضور امام رضا علیه‌السلام در ایران، به همراه تعداد زیادی از بستگانشان، به این کشور هجرت کرده و بر اثر بیماری، در قم از دنیا رفتند و پس از آن، این شهر از برکات حضور این بانو بهره‌مند گردید.

مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به این که حضرت معصومه سلام الله علیها در این سفر، سئوالاتی را درباره قم می پرسند، گفتند: این بانو ی با کرامت در راستای عمومیت بخشی به فرهنگ تشیع و اعتقاد عمیق مردم به تشیع، خواستار حضور در قم شدند و در واقع حضور ایشان از آن جهت حائز اهمیت است که یکی از بستگان مستقیم و بدون واسطه اهل بیت علیهم‌السلام در قم ساکن می شوند و این امر موجب می شود که نه تنها فرهنگ تشیع درقم تقویت شود, بلکه زمینه‌ای برای حضور سایر خاندان معصومین علیهم‌السلام دراین شهر فراهم گردد.

وی افزود: این حضور موجب شد که جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام در اذهان پیروان معصومین علیهم‌السلام مشخص شود و با حضور شیعیان بیشتری در این شهر، فرهنگ تشیع در قم تقویت یافت.

برچسب ها: قم ، حضرت ، معصومه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.