اعلام آمادگی شورای شهر برای تامین معاش خانواده زنان جانباخته در حادثه خیابان جمهوری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت : درباره وضعیت معیشت زنان جانباخته در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری بررسی های لازم را انجام داده ام ، نتیجه گزارشها و بررسیها هر چه باشد ، قطعا شورای شهر پی گیر وضعیت معاش خانواده این افراد خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت : درباره وضعیت معیشت زنان جانباخته در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری بررسی های لازم را انجام داده ام ، نتیجه گزارشها و بررسیها هر چه باشد ، قطعا شورای شهر پی گیر وضعیت معاش خانواده این افراد خواهد بود.

مسعود سلطانی فر ، در گفت و گو با ایران خبر ، درباره حادثه رخ داده در خیابان جمهوری گفت : از همان دقایق ابتدایی حادثه ، برخی اعضای شورای شهر تهران ، سر صحنه حادثه حاضر بودند و حتی با گوشی همراه خود از این اتفاق فیلمبرداری کرده اند .

وی در ادامه گفت : شورای شهر تهران ،  با دقت و جدیت پی گیر عملیات  انجام شده در روز حادثه بوده  و به نتایج خوب و نسبتا کاملی نیز رسیده است و هم در جلسه سه شنبه گذشته کمیسیون و هم در جلسه صبح امروز این موضوع بررسی شد؛ کمیسیونی از شورای شهر تهران ،  مرکب از نمایندگان کمیسیون نظارت و کمیسیون بهداشت و درمان  بر روی این قضیه کار می کنند و  زوایای این حادثه برای آنها نسبتا مشخص شده است .

سلطانی فر همچنین گفت : همانگونه که رسانه ها نیز اعلام کردند ، شهردار محترم تهران هم قول داده اند ، بعد از بررسی ابعاد این قضیه ، ظرف 15 روز گزارش نهایی شهرداری را نسبت به این موضوع اعلام کنند .

نردبان هم روز قبل درست بوده و هم بعد از ظهر حادثه


وی با بیان اینکه با مقصرین این حادثه برخورد قطعی خواهد شد، گفت : مشکلاتی از سوی آتش نشانی در امداد رسانی به این افراد وجود داشته است ، ازجمله آنها باز نشدن نردبان کامپیوتری آتش نشانی است ، البته  اینگونه که پرسنل آتش نشانی اعلام کرده اند ، این نردبان در روز قبل که مانور آتش نشانی برگزار شده است ، بدون مشکل کار کرده و حتی بعد از ظهر پس از حادثه نیز به راحتی عمل کرده است .


سلطانی فر با اشاره به اینکه ، مشکلات دیگر و کمبودهای تجهیزات نیز منجر به این ضایغه تاسف بار شده است ، گفت : هر چند در همین تهران روزانه 3 شهروند بر اثر تصادفات رانندگی جان می دهند و نمی توان نسبت به آنها نیز بی تفاوت بود ، اما دلیل اصلی حساسیتها بر روی این حادثه این است که می شد به آسانی ، با کمی سرعت عمل بیشتر ،  این دو زن نیز ، مانند 25 نفر دیگری که در ساختمان بودند ، نجات پیدا کنند .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ، درباره وضعیت معیشیت این دو زن گفت : هر دو آنها مطلقه و سرپرست خانوار بودند ، یکی از آنها دختر معلولی دارد که تحت حمایت بهزیستی است و دیگری داری یک دختر محصل و پسری است که ازدواج کرده ، این دو زن هر دو نان آور خانواده بودند ، لذا نتیجه این گزارشها هر چه باشد ، شورای شهر پی گیر آینده و معاش خانواده آنها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.