دبیر ستاد حقوق بشر در جمع خبرنگاران:

ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست/ از شفاف کردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان هیچ ابائی نداریم

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اقدامات اخیر دولت به جهانیان ثابت کرد که جمهوری اسلامی به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و از شفاف کردن فعالیت‌های خود هیچ ابائی ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاریجانی" در حاشیه مراسم رونمایی از وضعیت حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۳ در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: کار‌شناسی دولتمردان آمریکایی در واقع عهدشکنی آنان است که البته مسئولان جمهوری اسلامی و ملت ما، آمریکا را همواره به عهدشکنی شناخته و انتظار بیشتری ندارند.  
 
وی ادامه داد: اقدامات اخیر دولت به جهانیان ثابت کرد که جمهوری اسلامی به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و از شفاف کردن فعالیت‌های خود هیچ ابائی ندارد.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: غرب در تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه منافع ایران با بهانه تخلفات هسته‌ای استفاده کرده که در این راستا اقدامات عهدشکنانه آمریکا کاملا آشکار بود و همچنین این بهانه‌ها واهی است و اگر آمریکا فکر می‌کند به علت فشارهای اقتصادی جمهوری اسلامی راضی به مذاکرات شده سخت در اشتباه است.  
 
لاریجانی تصریح کرد: ما با قدم‌های محکم تکنولوژی هسته‌ای را در چارچوب NPT پیش خواهیم برد و نباید در این راه تردید کنیم.  
 
وی ادامه داد: غرض عمده آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران جلوگیری از رشد جمهوری اسلامی در منطقه است و ایران ستاره درخشان دموکراسی است و غرب تحمل این موضوع را نداشته و می‌خواهند که پیشرفت ما کم و قد ما کوتاه شود.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما در پیشرفت و تدبیر سیاست‌های داخلی منتظر نظرات غرب نیستیم و کشور ما براساس منافع ملی نقشه‌های پیشرفت خود را پیش خواهد برد و در 10 سال آینده غربی‌ها شاهد آن هستند که توسعه هسته‌ای ایران به کجا رسیده و ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی توسط ایران در فضا قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضع حقوق بشر در جوامع غربی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهارداشت: حقوق بشر برای آمریکا یک شعار گول‌زنک برای پیشبرد مقاصد این کشور است و حال آنکه یکی از ارکان حقوق بشر بحث دموکراسی است که در این راستا ایران بزرگترین دموکراسی را در جهان داراست، پس ادعای غرب برای ایران فریبکارانه است.

لاریجانی اظهار داشت‌: گزارش‌های ذکر شده از سوی حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران فاقد اصالت بوده و تمامی آنها جمع‌آوری اسنادی مخدوش برای ارائه کارنامه است، مشاهده می‌کنیم که اسلام هراسی در آمریکا رواج داشته و این کار در دامن جوامع غربی و در حجم وسیعی علیه دیگران به کار گرفته می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ادعای بزرگ حقوق بشر جهان شمولی است و آمریکا معتقد است خونش از بقیه قرمزتر بوده و این در حالی است که خون بقیه بی‌رنگ است؛‌ تمامی نکات مذکور کارنامه حقوق بشر است که برای ما فاقد اصالت، حیثیت و شخصیت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، حاشیه ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار