تشکیل شورای راهبردی "سلامت" شهر تهران/ تحول عظیم در "سلامت" کشور با تاسیس شورای راهبردی

قرار است با مشارکت شهردار تهران، وزیر بهداشت و معاون پیشگیری از جرم و جنایت قوه قضاییه تاسیس شود که موجب تحول عظیمی در "سلامت" کشور می‌شود.

سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و عضو کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تغییرات شگرفی در حوزه‌ی "سلامت" در کشور بعد از انقلاب رخ داد که زبان زد معاون بین المللی و سازمان جهانی بهداشت بوده است. حتی در اوج جنگ تحصیلی وقتی مدیر کل سازمان جهانی بهداشت وارد ایران می‌شدند، از این وضعیت بسیار راضی بوده و حتی در خارج از کشور هم تبلیغ می‌کردند.

مرندی افزود: همین شبکه بهداشت درمانی که در کشور احداث شد و توسعه پیدا کرد، شاخص‌های بهداشت را اصلاح کرد. قرار است در استان تهران و حاشیه شهر تهران یک شورایی به نام شورای راهبردی "سلامت" شهر تهران احداث شود که این امر با موافقت وزیر بهداشت، شهردار تهران و معاون پیشگیری از جرم و جنایت قوه‌ی قضاییه صورت می‌گیرد.

وی اذعان داشت: این شورا تاسیس شد و بنده هم به عنوان رئیس این شورا منصوب شدم، قرار بر این است که این شبکه را ابتدا در تهران قرار دهیم و سپس شهرهای دیگر هم به همین روش از این شبکه تاسیس کنند، که حتما موجب تحول عظیمی در سلامت کشور می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: بنابراین در حوزه‌ی "سلامت" در کشور خوب کار شد است. البته می‌دانیم که هنوز هم تا رسیدن به ایده آل جهانی راه باقی است. کمی نیازمند این هستیم که مسئولین در وزارت‌ خانه تمرکز خود را بر روی پیشگیری و شبکه بهداشت درمانی و ارتقاء سلامت مردم بگذارند، که اگر تمرکز فقط روی درمان باشد، به مرور زمان بیماری افزایش پیدا می‌کند.

مرندی در ادامه گفت: امید به زندگی اول انقلاب 57 سال بود که بین زن و مرد یکسان بود. در حالیکه باید در خانم‌ها بیشتر باشد. با پیشرفت در حوزه "سلامت" امید به زندگی بیشتر شد و فاصله زن و مرد هم بیشتر شد. تا جایی‌که امید به زندگی در خانم‌ها 74 سال و در آقایان نزدیک 72 سال است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، جرم ، جنایت ، درمان ، شبکه ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار