مصباحی‌مقدم در صحن علنی مجلس:

اختصاص بیش از 4 هزار میلیارد به مناطق محروم/ 31 درصد درآمد منابع نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود

رئیس کمیسیون تلفیق گفت: براساس پیشنهاد دولت و تصویب کمیسیون تلفیق، بیش از 4 هزار میلیارد تومان به مناطق محروم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق در دفاع از بودجه سال 93 کل کشور گفت: بودجه جامعیت کامل دارد و با اصول 52 و 53 قانون اساسی مطابقت دارد.

وی افزود: همچنین بودجه از شفافیت خوبی برخوردار است، سال گذشته 41 هزار میلیارد در سرجمع بودجه ذکر نشده بود و در ردیف‌های مختلف پنهان بود ولی  امسال لایحه بودجه از این پنهان‌کاری‌ها ندارد و آنچه کمیسیون تصویب کرده شفاف است.

رئیس کمیسیون تلفیق تصریح کرد: بودجه نسبتا مبتنی بر واقعیت است و حمایت از تولید در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در بودجه سال 93، 31 درصد منافع نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و معنی و مفهوم این واریز آن است که درآمد صندوق در سالیان آینده افزایش و هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: همچنین به صندوق توسعه ملی اجازه داده شده که 5/3 درصد صندوق توسعه ملی به بانک‌ها داده شود تا بانک‌ها از این طریق به تشکیلات پرداخت کنند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: در بودجه سال 93 حمایت از سلامت مورد توجه قرار گرفته و حضور 13 هزار میلیارد برای بخش سلامت هزینه خواهد شد.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: شیرین‌ترین درآمد مالیات باید صرف شیرین‌ترین مصرف شود و شیرین‌ترین مصرف مالیات بر ارزش افزوده هزینه در بخش سلامت است، از این طریق روستاها، شهرها، زنان خانه‌دار و سرپرستان خانوار از بیمه برخوردار خواهند شد.

این نماینده مجلس گفت: همچنین در لایحه بودجه مبلغ 2 هزار میلیارد تومان بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها به بیمه بیکاری و جوانان جویای کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین نیازمندان، روستاییان و مناطق محروم نیز از آب، برق و گاز برخوردار خواهند شد.

رئیس کمیسیون تلفیق بیان کرد: همچنین براساس ماده 180 قانون برنامه 4 هزار و 200 میلیارد تومان برای هزینه در محروم‌ترین مناطق اختصاص می‌یابد که تاکید رئیس‌ مجلس نیز براین امر بود.

مصباحی‌مقدم همچنین با تاکید بر بودجه تقویت بنیه دفاع ملی گفت: اوباما تهدید می‌کند ولی مردم ایران همواره به دهن متجاوزان زده‌اند ما در بودجه سال 93 نیز این کار را کرده‌ایم، "جان کری" ملت ایران را تهدید می‌کند که اگر توافق به نتیجه نرسد گزینه نظامی بر روی میز است در صورتی که همه می‌دانند این یک بلوف سیاسی است و ما یک رقم مناسب برای تقویت بنیه دفاعی به این بخش اختصاص داده‌ایم.

وی همچنین درباره هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: در سال 91 برای هدفمندی یارانه‌ها دولت وقت میزان 120 هزار میلیارد را پیشنهاد داده بود که مجلس با کاهش 50 درصدی آن را به 62 هزار میلیارد رساند، اکنون چطور شده که عده‌ای می‌گویند 63 هزار میلیارد درآمد نیز برای هدفمندی یارانه‌ها زیاد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تصویب کلیات بودجه به معنای تصویب مورد به مورد جزئیات آن نیست، تصویب کلیات اجازه ورود به جزئیات را می‌دهد ولی اگر کلیات تصویب نشود معنایش متوقف ماندن بودجه است و اگر این اتفاق بیافتد نمی‌دانیم که اتفاق بعدی چه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصباحی ، مقدم ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار