ایلام/

سرمایه گذاری فرانسوی ها در ساخت کانال آب سد سیمره

استاندار ایلام از اعلام آمادگی کنسرسیومی از سرمایه گذاران فرانسوی برای مشارکت در طرح آبرسانی و کانال کشی آب سد سیمره به ایلام و 500 روستای پیرامون آن خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید با اعلام این خبر گفت: بر پایه توافق های نخستین، این طرح از طریق فاینانس و بر مبنای قوانین مالی بین المللی و نیز قوانین جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر جذب منابع مالی خارجی اجرا می شود.
وی افزود: تامین آب آشامیدنی شهر ایلام و روستاهای اطراف از سرچشمه دریاچه سد سیمره با این گروه سرمایه گذاری خارجی به شیوه جذب منابع مالی و فنی به غیر از ارز خارجی از اولویت های قرارداد در مذاکره های پایه ای و ابتدایی با اعضا کنسرسیوم بود.
استاندار ایلام تاکید کرد: رویکرد موفق دولت تدبیر و امید در ایجاد پیوندهای حسنه با کشورهای مختلف جهان بر اساس اصول احترام متقابل و تنش زدایی در سیاست خارجی زمینه حضور شرکت های خارجی را در طرح های زیربنایی و اقتصادی کشور فراهم کرده است.
مروارید ابراز امیدواری کرد با تدبیر دولت مردان و اجرای برنامه های در دست اجرا روز به روز شاهد بهبود و ارتقا وضعیت رفاه اجتماعی مردم به ویژه در حوزه اقتصادی باشیم.
سد سیمره به عنوان بزرگترین طرح سدسازی ایلام میان استان های ایلام و لرستان و در 40 کیلومتری شمال باختری دره شهر در حال اجراست.
این سد از نوع بتنی دوقوسی با بلندی 180 متر از پی، طول تاج 202 متر و پهنای تاج 6 متر است که دریاچه ای به طول 38 کیلومتر مربع با گستره هفت هزار هکتار و حجم 3.21 میلیارد مترمکعب ایجاد خواهد کرد.
سد بتنی دو قوسی سیمره پس از ساخت افزون بر ذخیره 3200 میلیون مترمکعب آب، می تواند سالانه 850 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند.
سد و نیروگاه سیمره علاوه بر این که طرح ملی ویژه برق آبی محسوب می شود در توسعه و پیشرفت استان های همسایه از جمله بخش کشاورزی نیز نقش چشمگیری دارد.
سرمایه گذاری خارجی و اعلام آمادگی کشورهای اروپایی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برای شکوفایی ظرفیت ها و توانایی ایلام در تاریخ استان بی سابقه بوده است./ش ک
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.