قم/

بیش از 400 تولیدکننده فرش دستباف در قم فعالیت می کنند

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: بیش از 400 تولید کننده فرش دستباف در قم فعالیت می کنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ امیر محمدی چهر   افزود: وجود 400 تولیدکننده فرش دستباف در قم زمینه اشتغال 4 هزار و 500 نفر را در استان فراهم کرده است.
 وی ادامه داد: استان قم با تولید فرش های نفیس ومنحصر به فرد توانسته از لحاظ ارزشی، 40درصد صادرات کشور را تا پایان برنامه پنجم از آن خود کند.
معاون بازرگانی داخلی صنعت و تجارت قم، دانش محور شدن این هنر اصیل ایرانی را گامی جهت معرفی فرش دستباف ایران به مصرف کنندگان به خصوص نسل جدید دانست.
محمدی چهر، در ادامه از برگزاری آزمون المپیاد دانش آموزی فرش دستباف قم خبر داد و ایجاد فضای رقابتی سالم به دلیل تخصصی بودن محصول در خصوص ، بافت، رنگ، طرح و مواد اولیه فرش دستباف و تغییر نگرش و جلب نظر مردم به فرش دستباف به منظور تقویت بازار داخلی فرش دستباف را از جمله اهداف برگزاری این المپیاد ذکر کرد.
 وی افزود: امسال برای دومین سال متوالی جهت افزایش مزیتهای رقابتی در هنر فرش دستباف قم، این المپیاد برای دانش آموزان قمی در مقطع متوسطه دبیرستانهای فنی و حرفه ای قم  برگزار شد.
به گفته وی؛در این دوره از مسابقات 6 نفر برگزیده و به المپیاد کشوری اعزام خواهند شد. 
معاون بازرگانی داخلی صنعت و تجارت قم، از میزبانی کشوری المپیاد امسال در شهر یزد اشاره و عنوان کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، منتخبین استانی به المپیاد کشوری که در اسفند ماه امسال در استان یزد برگزار می گردد راه پیدا خواهند کرد.
محمدی چهر همچنین به برگزاری المپیاد فرش در رشته های طراحی، بافت و رنگرزی اشاره کرد و افزود: این آزمون با همکاری دبیرستانهای پورفسور حسابی و حضرت زهرا(س) با برنامه ریزی و حمایت این سازمان و مرکز ملی فرش کشور برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.