سانحه‌‌ای بد برای بازیگر "عصر پاییزی"؛

آرزوی کار با "داریوش مهرجویی" و "کیانوش عیاری"

"رویا میرعلمی" گفت: "عصر پاییزی" بعنوان اتفاقی خوش‌آیند برای همیشه در ذهنم ماندگار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛"رویا میرعلمی" متولد 10 شهریور سال 1357 در قزوین است. او فارغ‌التحصیل طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا است و از سال 77 فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در تئاتر آغاز کرد و تاکنون 25 تئاتر حرفه‌ای را بازی کرده و همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
 
مخاطبان، "رویا میرعلمی" را با نقش "الهه در فیلم سینمایی "صبح روز هفتم" به کارگردانی "مسعود اطیابی" شناختند و با حضور در نقش "ثریا" در سریال "زمانه" توانست نظر مخاطبان را بیشتر جلب کند، به بهانه حضور او در سریال "عصر پاییزی" پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی از آن را در مصاحبه زیر می‌خوانید.
 
خانم "میرعلمی" شما با گذشته فیلمبرداری بخشی از کار به تیم "عصر پاییزی" پیوستید، برای شما دشوار نبود؟
خیر. "عصر پاییزی" مثل دیگر کارها به من پیشنهاد شد و با وجود ضبط چند سکانس من به تیم "عصر پاییزی" پیوستم و با خواندن فیلمنامه و صحبتی با کارگردان در خصوص کاراکتر"مهربان"، بازی خود را شروع کردم.
 
بخش اعظمی از فیلمنامه "عصر پاییزی" به روز نوشته می‌شد، آیا نویسنده با هنرمندان وارد گفتگو شد تا نقش‌ها ملموس‌تر شود؟
فیلمنامه آماده بود ولی بازنویسی به روز می‌شد و نویسنده کار "میرمیرایی" با همه هنرمندان به خوبی همراه شد و در جایی که لازم می‌دانست از نظرات آنان بهره‌مند می‌شد تا دیالوگ‌ها جذاب‌تر شود. "عصر پاییزی" اتفاق خوبی بود و در ذهنم ماندگار شد. خوشحالم که با تیمی کار کردم که نویسنده آن به شدت با نظر هنرمندان همراه بود.
 
آیا اجازه بداهه‌گویی هم داشتید؟
ما پیشنهادهای خود را مطرح می‌کردیم و اگر به روند داستان لطمه‌ای وارد نمی‌شد به طور قطع نویسنده کار "میرمیرانی" آن را در متن می‌گنجاند ولی بداهه‌گویی به آن شکل نداشتیم.
 
واقعیت این است که اخلاق حرفه‌ای و گشاده‌رویی در هر کاری حرف اول را می‌زند و هنرپیشه خالق یک نقش یا کاراکتر خواهد بود بنابراین تعامل به هر شکلی در ماندگاری یک اثر تأثیرگذار است.
 
"عصر پاییزی" با وجود "اصغر نعیمی" کارگردان این سریال به پایان رسید، همکاری با وی چگونه بود؟
 زمانی که یک هنرمند با پروژه‌ای قرارداد می‌بندد به همه عوامل آن اعتماد می‌کند و اعتماد به کارگردان و تهیه کننده جزء شاخصه‌های اول کار محسوب می‌شود. "اصغر نعیمی" با توجه به قضایای مالی با درایتی خاص توانستند، گروه را حفظ کنند تا هنرمندان با آمادگی کامل جلوی دوربین روند.
 
کارگردان "عصر پاییزی" نهایت تلاش خود را برای غمگین نبودن فضا انجام داد، تا بازیگر دچار دغدغه‌ای خاص نشود.
 
***باید مهربان به بار می‌نشست
 
از  کاراکتر "مهربان" "عصر پاییزی" برایمان صحبت کنید؟
تمام تلاش خود را کردم که "مهربان" به بار بنشیند تا شرمنده مخاطبان و دچار عذاب وجدان نشوم.
 
نقد فعلی شما به فضای "عصر پاییزی" چیست؟
در دو قسمت اول شاید فضا کمی غریب به نظر می‌آمد ولی خوشبختانه در قسمت‌های بعد ریتم کار توانست مخاطب را جذب کند که امیدوارم این اتفاق تا پایان ادامه داشته باشد.
 
هنرمندان در "عصر پاییزی" به خوبی درخشیدند و بزرگان تئاتر هم در آن حضور داشتند، روابط هنرمندان با یکدیگر چگونه بود؟
بسیار دوستانه بود و از قبل با "کوروش تهامی" در تئاتر بودیم ولی با بعضی از هنرمندان چون "نسرین مقانلو" برای بار اول هم بازی شدم که این موضوع باعث افتخار من است که در کنار بزرگان کسب تجربه کنم.
 
***فیلمنامه خوب همه‌چیز را جبران می‌کند
 
بهتر نیست از فضای کار آپارتمانی خارج شویم و در فرمهای دیگر هنرمندان به نقش‌آفرینی بپردازند؟
به عقیده من کار باید حرفه‌ای و با بودجه‌ی کافی بتواند بازگوی مشکلات مردم باشد، حالا گاهی در قالب آپارتمان و گاه در جاده و با کامیون مثل سریال "پایتخت" می‌تواند بازگوی دردهای مردم و جامعه باشد.
 
***سیروس مقدم موفق شد
 
"میرعلمی" تصریح کرد: معتقدم به دلیل ورود "سیروس مقدم" به دردهای جامعه و بازگوی بسیاری از ناگفته‌ها، او توانست نظر مردم را جلب کند و این هنر تلویزیون بوده که پاسخگوی نیاز مخاطب باشد.
 
***میرعلمی و آرزوی کار با دو کارگردان
 
خانم میرعلمی کار با چه کارگردانانی در حوزه سینما و تلویزیون دغدغه شما است؟
دوست دارم در سینما با "داریوش مهرجویی" و در تلویزیون با "کیانوش عیاری" کار کنم و در کنار این عزیزان کار با "سیروس مقدم" هم می‌تواند بسیار شگفت‌آور و دوست‌داشتنی باشد و خوشحالم که در کنار کار با بزرگان، توانستم با "حسن فتحی" نیز همکاری داشته باشم.
 
***تئاتر را کنار گذاشتم
 
در حال حاضر فعالیتی در تئاتر و یا سینما دارید؟
20 روز پیش مشغول بازی در تئاتر بودم که دچار سانحه شدم و زانوی من از چهار قسمت شکست و با جراحی که داشتم 9 پلاتین در پای من کار گذاشته شد و اکنون دوران نقاهت را می‌گذرانم و به همین دلیل تا مدت‌ها نمی‌توانم کاری ار بپذیرم.
 
گفتگو از الهه علیزاده

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.