رئيس حزب دموکراتيک لبنان با معاون وزارت خارجه کشورمان دیدار کرد

"طلال ارسلان" رئيس حزب دموکراتيک لبنان که به منظور رايزني با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، با "حسين اميرعبداللهيان" معاون عربی و افريقای وزارت امور خارجه ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، طلال ارسلان رئيس حزب دموکراتيک و رئيس طايفه دروزي‌های ارسلانی لبنان که به منظور رايزني و مشورت‌های سياسی با مقامات کشورمان در صدر هيئتي به تهران سفر کرده است، با حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و افريقاي وزارت امور خارجه ديدار کرد. 

در اين ديدار دو طرف در خصوص تحولات منطقه خاورميانه از جمله تحولات لبنان، سوريه و فلسطين تبادل نظر کردند. 

رئيس حزب دموکراتيک لبنان ضمن تمجيد از نقش و مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت و عدالت انساني در جهان و منطقه، گفت: يکي از نقاط قوت جمهوری اسلامي ايران ارتباط نزديک با تمام طوايف و گروه‌های سياسي در منطقه به ويژه لبنان است. 

وي با اشاره به بحران سوريه تصريح کرد: گذشت زمان مواضع واقع بينانه جمهوری اسلامي ايران را درباره مسئله سوريه به اثبات رساند. 

امير عبداللهيان نيز در اين ديدار با تشريح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه گفت: امنيت و ثبات و وحدت ملي در لبنان همواره از اصول ثابت و مورد اهتمام جمهوري اسلامي ايران بوده است.


وي با اشاره به وجود رهبران حکيم و باتجربه در لبنان درباره آينده اين کشور ابراز اطمينان کرد. 

معاون عربي و افريقاي وزارت خارجه در خصوص مسئله سوريه اظهار داشت: جمهوري اسلامي همواره از راه حل سياسي و گفتگوهاي سوري-سوري و دخالت نکردن خارجي‌ها در امور داخلي اين کشور و ساير کشورهاي منطقه حمايت، و بر احترام به نظر و انتخاب مردم منطقه براي برون‌رفت از بحران‌هاي موجود تاکيد مي کند. 

امير طلال ارسلان در صدر هيئتي عالي‌رتبه از حزب دموکراتيک لبنان به تهران سفر و در طول اقامت خود در تهران با برخي از مقامات کشورمان ديدار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار