در مصاحبه با یورونیوز /

ظریف: تحریم‌ها علیه ایران از ابتدا غیرقانونی بوده است

محمدجواد ظریف ،‌ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در گفتگو با خبرنگار یورونیوز از واریز اموال توقیف شده ایران به حساب این کشور در سوئیس خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز؛ ظریف در ادامه افزود : طبق توافق نامه ژنو نخستین بخش از دارایی های آزاد شده ایران برابر با550 میلیون یورو به حساب ایران در سوئیس  واریز شد.  

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با خبرنگار یورونیوز در مونیخ تاکید کرد : این تحریم ها از ابتدا غیرقانونی بود اما ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن قانون حاکم نیست.

همزمان ایران اعلام کرد حاضر نیست از تحقیقات خود به ویژه در مورد سانتریفوژها صرف نظر کند. 

محمد جواد ظریف در این باره گفت : بخشی از برنامه های هسته ای ایران پیگیری خواهد شد. ما توافق کردیم غنی سازی اورانیوم تا پنج درصد ادامه یابد. این بدان معنا نیست که ما همه برنامه های هسته ای را ادامه می دهیم. همچنین به این معنا هم نیست که ما همه فعالیت های خود را متوقف می کنیم.

حل مسئله سانتریفوژها محور اصلی مذاکرات آینده ایران و غرب خواهد بود.

فریبا مودت خبرنگار یورونیوز در مونیخ گفت : با وجود تعبیرهای متفاوت از توافق نامه ژنو، ایران و قدرت های بزرگ بار دیگر در 18 ماه فوریه دیدار خواهند کرد تا گام دیگری به سوی حل موضوع برنامه هسته ای ایران بردارند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار