هاشمیان: اراده ایران برای مبارزه با زشتی ها و ناپاکی ها را نشان دادیم

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص نامه تشکر فیفا به منظور تلاشهای فدراسیون فوتبال ایران برای مبارزه با دوپینگ، به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، احمد هاشمیان-رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و روزهای غرور آفرین مردم انقلابی ایران، بسیار خوشحالم که اعلام رسمی فیفا در خصوص تشکر از مبارزات فدراسیون فوتبال با پدیده شوم دوپینگ با این ایام مبارک یکی شده که این امر تائید دوباره ای در اراده کشور ایران برای مبارزه با زشتی ها و ناپاکی ها است.

وی افزود: همانطوری که در جریان هستید از حدود 5 سال پیش با اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، مسئولیت کنترل دوپینگ را در اختیار گرفتیم و با تدوین برنامه استراتژیک و هدف گذاری کاملا محاسبه شده در جهت برنامه های بین المللی مبارزه با دوپینگ اقدام کردیم. در این چارچوب فدراسیون فوتبال چند هدف را برای اجرای برنامه های خود داشت. موضوع اول بحث تدوین آئین نامه ملی دوپینگ در فوتبال بود که این آئین نامه با کارگروهی متشکل از 10 متخصص امور پزشکی و حقوقی در طول یک دوره شش ماهه تدوین شد و فوتبال ایران این افتخار را داشت که برای نخستین بار صاحب یک آئین نامه ملی بر اساس شرایط فوتبال کشور تدوین کرده و بر اساس آن عمل کردیم.

وی گفت: هدف دوم ساختار سازی بود که بر مبنای آئین نامه و اهداف عملیاتی که در برنامه تعریف کردیم. باید ساختار متناسب با این اهداف و برنامه را ایجاد می کردیم که در این چارچوب زیر کمیته کنترل دوپینگ، کمیسیون های بدوی و استیناف آرا دوپینگ و کمیسیونTUE ( معافیت درمانی) تشکیل شد و به منظور انجام ماموریت های کنترل دوپینگ، 40 افسر کنترل دوپینگ و 60 دستیار افسر کنترل دوپینگ طی کارگاه های آموزشی، دوره های لازم را طبق استاندارد های بین المللی طی کردند و در این مجموعه مشغول به کار شدند. همچنین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی تهیه و در مبارزه با دوپینگ در فوتبال کشور مورد استفاده قرار گرفت.

هاشمیان افزود: هدف سوم ما بحث فرهنگ سازی و آموزش بود که با برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای بازیکنان، مربیان و کادر پزشکی حاضر در فوتبال کشور با حجم بسیار بالایی برگزار شد. این برنامه های آموزشی زمینه ساز ارتقا فر هنگ و آگاهی بازیکنان و کادر فنی و همچنین مسئولین باشگاهها شد که سهم بسزایی در کاهش آمار موارد مثبت دوپینگ داشت.

رئیس کمیته پزشکی در پایان گفت: تحقق سه هدف فوق را مدیون حمایت های بی دریغ هایت رئیسه فدراسیون، سازمان لیگ حرفه ای فوتبال و به ویژه رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال می دانم که حتی در سخت ترین شرایط مالی نیز حاضر به ایجاد کوچکترین وقفه ای در فعالیتهای مبارزه با دوپینگ نشدند. همچنین  از مجموعه همکاران حاضر در فعالیتهای مبارزه با دوپینگ اعم از همکاران ستادی در کمیته پزشکی در فدراسیون فوتبال که به صورت شبانه ریزی فعالیت کردند و در راس آنها دکتر سیف برقی به عنوان رئیس زیر کمیته کنترل دوپینگ و همچنین مجموعه دلسوز و گمنام افسران و دستیاران کنترل دوپینگ که در تمام این سال ها با تلاش صادقانه ما را در جهت تحقق اهداف یاری کردند، تشکر می کنم. این موفقیت بین المللی که بارها موجبات تحسین شفاهی و کتبی مقامات ارشد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را همراه داشته است، به جامعه فوتبال کشور تبریک عرض می کنم.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: هاشمیان ، دوپینگ ، نامه ، تشکر ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار