ناکام ماندن تلاش مبلغ عربستانی برای ایجاد صلح بین داعش و جبهه النصره

تلاش یکی ازمبلغان عربستانی حامی تروریستان سوریه برای آشتی دو گروه تروريستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و جبهه النصره اهل شام، با شکست مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبری البشير، تلاش "عبدالله المحيسنی "مبلغ اسلامی اهل عربستان برای آشتی دو گروه تروريستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و جبهه النصره اهل شام، با شکست مواجه شد.

عبدالله المحيسنی در يک نوار صوتی حدود 36 دقيقه‌ای که در صفحه فيس بوک خود منتشر کرد ،گفت:«دولت اسلامی عراق و شام طرح آشتی با جبهه النصره و ديگر گروههای مسلح را رد کرد... داعش با بهانه جويی طرح تشکيل دادگاه شرعی برای حل اختلافات را رد کرده است».

وی درباره داعش گفت:« از يک قاضی عضو داعش پرسيدم چگونه با بمب آدم میکشيد؟ پاسخ داد يک بمب 20 نفر را میکشد اما مهم  اين است که صد انسان از شر آن بيست نفر راحت میشوند».

وی بار ديگر در اين نوار از ابوبکر البغدادی سرکرده داعش خواست با طرح تشکيل دادگاه شرعیبرای پايان دادن به اختلافات موافقت کند.

طرح عبدالله المحيسنی دارای 9 ماده بود که در صدر اين مواد اعلام آتش بس و موافقت با تشکيل محکمه‌ای شرعی ب‌رای حکميت درباره حوادث اخير ديده میشود.

در همين حال ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد روز يک شنبه فردی به نمايندگی داعش به بهانه گفتگو برای آتش بس وارد زندانی در شهرک راعی( شمال حلب) شد، اين زندان در اختيار گروههای مسلح مخالف بود و اين عضو داعش پس از ورود به جمع گروههای مسلح، خود را منفجر کرد.

خبرها حاکيست در اين حادثه 16 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند که شرايط مجروحان بسيار خطرناک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار