نعمت زاده در حاشیه همایش سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه:

چراغ سبزی برای شرکت "پژو فرانسه" روشن نکرده‌ایم

شرکت پژو فرانسه به علت بدقولی‌های انجام شده به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه نیامدند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمدرضا نعمت زاده در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: به هیچ وجه چراغ سبزی برای حضور شرکت پژو فرانسه روشن نکرده‌ا‌یم زیرا این شرکت به علت بدقولی‌هایی که در گذشته انجام داده نتوانسته نظر مسئولان ایران را به خوبی جلب کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در مورد اینکه چه تضمینی از شرکت‌های خارجی به ویژه فرانسوی برای جلوگیری از خروج ناگهانی آنها از بازار ایران در نظر گرفته شده است تصریح کرد : متاسفانه شرایط تحریم به ویژه تشدید آن در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده که باعث شده بخش عمده شرکت‌های خارجی به خصوص طرف‌‌های فرانسوی از ایران خارج شوند .

وی افزود: این وضعیت ممکن است برای شرکت‌های ایرانی هم به علت برخی شرایط مانند اعمال تحریم برخی از کشورها از سوی ایران به وجود بیاید اما به هر حال ما در انعقاد قراردادهای جدید با طرف‌های خارجی به ویژه شرکت‌های فرانسوی مواردی را در نظر گرفته‌ایم که حتما در مذاکرات در حال انجام آنها را با شرکت‌های فرانسوی مطرح می‌کنیم.

نعمت‌زاده در پایان گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ایران و فرانسه بالغ بر 240 میلیون دلار است که می‌توان آن را با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم به بالای 5 میلیارد دلار رساند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پژو ، فرانسه ، قرارداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار