در استان فارس:

46 درصد از سرطان‌ها به زنان و 54 درصد به مردان اختصاص دارد

سالانه حدود 4 هزار و 719 مورد سرطان جدید در استان فارس شناسایی و ثبت می‌گردد که 2 هزار و 166 مورد زن و 2 هزار و 553 مورد آن‌ها مرد است و در واقع 46 درصد از سرطان‌ها در استان فارس به زنان و 54 درصد به مردان اختصاص دارد.

محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه حدود 4 هزار و 719 مورد سرطان جدید در استان فارس شناسایی و ثبت می‌گردد که 2 هزار و 166 مورد زن و 2 هزار و 553 مورد آن‌ها مرد است و در واقع 46 درصد از سرطان‌ها در استان فارس به زنان و 54 درصد به مردان اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: یکی از نگرش‌های منفی و اشتباه در خصوص سرطان این است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند بیماری سرطان هیچ علامت و نشانه‌ای ندارد و یا این که در مورد سرطان هیچ کاری نمی‌توان کرد.

دکتر مقدمی تصریح کرد: آنچه باید بدانیم این است که شناسایی سرطان در مراحل اولیه هم هزینه کمتری بر فرد و جامعه تحمیل نموده و هم اینکه امکان استفاده از روش‌های درمانی جدید و موثر را برای فرد مهیا می‌کند و از طرف دیگر پیشگیری موثرترین و به صرفه‌ترین راه برای کاهش بار سرطان در جامعه است و شناسایی زودرس سرطان با کاهش مرگ و میرهای ناشی از آن همراه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: تحقیقات نشان داده است که غربالگری برای سرطان‌های دهانه رحم و روده بزرگ با شناسایی ضایعات پیش سرطانی و درمان آن‌ها قبل از تبدیل شدن به سرطان از بروز این سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: خطر ابتلا به سرطان در یک فرد با پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، پرهیز از تماس با اشعه ماورا بنفش خورشید و برنزه کردن پوست، مصرف صحیح میوه و سبزیجات سالم، تناسب وزن و داشتن فعالیت بدنی منظم کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، دخانیات ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار