ولایتی در دیدار وزیر امور خارجه سوئد:

برای مذاکرات و بازدید از تاسیسات انرژی هسته‌ای آماده هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدیم استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق هر کشوری است، ما قویا این حق را برای خودمان می‌دانیم و برای مذاکرات و بازدید از تاسیسات انرژی هسته‌ای آماده هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای نشست امروز با وزیر امور خارجه سوئد به روابط دیرینه ایران و سوئد اشاره کرد و افزود: از اینکه این هیأت را ملاقات می‌کنم خوشحالم. همچنین ارزیابی بین دو کشور در مذاکرات امروز می‌تواند انجام شود.
 
ولایتی به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت:  این مذاکرات در اولین گام نسبتا مثبت بوده است و نتایج می‌تواند براساس حسن‌نیت 2 طرف ادامه داشته باشد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که ایران مایل است مذاکرات 2 طرف ادامه پیدا کند، ادامه داد: ما معتقدیم استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق هر کشوری است، ما قویا این حق را برای خودمان می‌دانیم و برای مذاکرات و بازدید از تاسیسات انرژی هسته‌ای آماده هستیم.
 
ولایتی با اشاره به فعالیت خود در گذشته در سمت وزیر امور خارجه و روابط بین دو کشور اظهار داشت: ابتدای فعالیت من در وزارت خارجه با زمامداری نخست‌وزیر فقید سوئد اولاف پالمر همزمان بود و ما همچنین خاطرات خوبی با سیاسیون، معاون دبیر کل داشتیم که اکنون دوباره به موقعیت معاونت برگشتم و این سمت از لحاظ کاری بسیار پرمشغله است.
 
در ادامه کارل بیلت با ابراز رضایت از دیدار امروز و با بیان اینکه اولین بار است به ایران سفر می‌کند، خاطر نشان کرد: فضای جدیدی بین ایران و غرب پس از دستیابی به توافق ابتدایی ژنو شروع شده است. همچنین فرصت‌های جدیدی به وجود آمده است که توافق ژنو می‌تواند ایران و غرب را به فضای جدیدی ببرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار