این افراد نباید "لوزه" داشته باشند

لوزه عضو مفیدی در بدن است که در سنین 4 تا 10 سالگی نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد این عضو مفید در مواقع خاص، سلامتی بدن را به خطر می اندازد.

 دکتر احمد رضائیان، متخصص گوش و حلق و بینی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لوزه عضو مفیدی در بدن است که در سنین 4 تا 10 سالگی، نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند این عضو مفید در مواقع خاص سلامتی بدن را به خطر می اندازد و در صورتی که برداشته نشود، برای بدن مضر خواهد بود، همچنین در جراحی اندازه لوزه ملاک نیست.

وی افزود: والدین باید در صورت مشاهده علائمی مانند، خرخر و تنفس دهانی حین خواب، قطع تنفس حین خواب برای چند لحظه، تکلم و صدای تو دماغی، عفونت مکرر و مداوم گوش و کاهش شنوایی در کودکان خود، به پزشک مراجعه و فرزند خود را تحت معاینه قرار دهند.

دکتر رضائیان تصریح کرد: جراحی لوزه به روش‌هایی مانند استفاده از ابزار جراحی، استفاده از لیزر و غیره صورت می گیرد که در تمام این روش ها، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد.

 وی در رابطه با بعد از جراحی لوزه گفت: ممکن است در بعضی بیماران، بعد از عمل تهوع و استفراغ دیده شود که جای نگرانی نسبت و طبیعی است همچنین در موارد نادری ممکن است بعد از عمل شخص متوجه تغییر صدای خود شود که این تغییر موقتی بوده و برطرف می گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لوزه ، تهوع ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.