قم/

تشریح عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم پس از انقلاب اسلامی ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب در استان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مهندس عبدالحمید توکلی‌بینا با تبریک ایام دهه مبارک فجر به ارائه گزارشی از پیشرفت‌های صنعت آب و فاضلاب قم پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: افزایش چشمگیر جمعیت استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان را دو چندان کرد.

وی در همین راستا به پیشرفت‌های کمی و کیفی در بخش آب و فاضلاب استان پرداخت و اظهار داشت: پیش از انقلاب حدود هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر قم وجود داشت که این میزان پس از انقلاب به 2 هزار و 600 کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه قبل از انقلاب شبکه توزیع آب شیرین در قم وجود نداشت، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور 200 کیلومتر شبکه توزیع آب شیرین در شهر قم اجرا شد و هم اکنون این مهم به عنوان یک برند بین‌المللی مطرح است و ما موفق به کسب گواهینامه عملکرد شایسته جهانی از سازمان ملل شده‌ایم.

وی میزان مشترکین آب در شهر قم را پیش از انقلاب 120 هزار مشترک اعلام کرد و ابراز داشت: این تعداد در حال حاضر به 360 هزار مشترک آب رسیده است.

وی تصریح کرد: در حالی که قبل از انقلاب شبکه فاضلاب در قم اجرا نشده بود اما هم اکنون 850 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در قم ایجاد شده علاوه بر اینکه 100 کیلومتر شبکه فاضلاب نیز در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: تعداد چاه‌ها و چشمه‌ها پیش از انقلاب در روستاهای استان قم تنها 14 حلقه بود که این میزان در حال حاضر به 146 حلقه افزایش یافته است.

توکلی‌بینا همچنین تاکید کرد: میزان مخزن ذخیره آب در روستاها از 4 هزار متر مکعب به 40 هزار متر مکعب رسیده و تعداد مشترکین نیز از 4 هزار به 29 هزار مشترک افزایش یافته است./ش


برچسب ها: قم ، تشریح ، عملکرد ، شرکت ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.