کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند

افزایش 15 درصدی بی‌خانمان‌ها در "آلمان" تا سال 2015

در حال حاضر حدود ۵ هزار بی‌خانمان در برلین زندگی می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این رقم تا سال ۲۰۱۵، ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، به رغم این که آلمان به عنوان یکی از باثبات‌ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور برای زندگی به مساعدت‌های اجتماعی در سطوح مختلف نیازمند هستند.

"کنسل کیزیلتپ"، نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان، گفت :من از دولت می‌خواهم هزینه‌های یک نظام اجتماعی برای سر و سامان دادن به بی‌خانمان‌ها، فقر در میان کودکان، دستمزدهای پایین و فقر کهنسالان را به عهده بگیرد.

"ولفگنگ استرنگمن" از حزب سبز نیز گفت: بحران مالی کنونی به وقوع یک بحران اجتماعی جدی در آلمان منجر شده است.

استرنگمن افزود: ائتلاف بین طبقه فقیر و متوسط مخالف ثروتمندترین افراد در جامعه است زیرا دستکم در آلمان این طبقه متوسط است که بیشترین مبلغ را برای خدمات تامین اجتماعی می‌پردازد در حالی که طبقه بالاتر مبلغ کمتری می‌پردازد.

از هر ۳ کودک در برلین، پایتخت آلمان، یک نفر با اتکا به کمک‌های دولت زندگی می‌کند. سالخوردگان نیز به علت این که مستمری بازنشستگی کفاف بهره مندی از سطح شایسته‌ای از استاندارد زندگی را نمی‌دهد تحت تاثیر فقر قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر حدود ۵ هزار بی‌خانمان در برلین زندگی می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به مدرن سازی حاصل از افزایش کرایه‌ها این رقم تا سال ۲۰۱۵، ۱۵ درصد افزایش یابد.

آمارهای جدید "دفتر آمار فدرال آلمان" نشان می‌دهد تعداد فقرای این کشور بی‌وقفه در حال افزایش است. طبق این آمارها، ۱۶.۱ درصد از جمعیت آلمان یا حدود ۱۳ میلیون نفر با خطر دچار شدن به فقر نسبی روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار