گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

پشت‌پرده کناره‌گیری "عارف" در شب 22 خرداد/ حضور نتانیاهو در میان تروریست‌های سوری/ امکان دست‌یابی عربستان سعودی به سلاح هسته‌ای

پشت‌پرده کناگیری عارف در شب 22 خرداد، رسوایی جدید جنسی نتانیاهو، امکان دست‌یابی عربستان سعودی به سلاح هسته‌ای، نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا، دانشگاهی با ادغام دو دهنه مغازه در بشاگرد، رسوایی العربیه درباره یک عکس جنجالی، خانه 75 میلیون تومانی در انگلیس، حضور نتانیاهو در میان تروریست‌های سوری و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز چهارشنبه 30 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ایران خواستار استرداد دارایی‌های "رضا ضراب" از ترکیه شد

روزنامه "یورت دیلی" ترکیه اعلام کرد که اخیرا مقاماتی از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند تا تمام دارایی‌های "رضا ضراب"، تاجر ایرانی که به دلیل اتهامات وارده در مورد پرونده فساد اقتصادی در بازداشت پلیس ترکیه به سر می‌برد را پس بگیرند. مقامات ایرانی برای انتقال دارایی‌های ضراب و شرکایش به ایران، از مقامات ترک درخواست مساعدت کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، "بابک زنجانی"، دیگر تاجر ایرانی که گفته می‌شود شریک ضراب بوده، 14 میلیارد دلار دارایی را به اشکال مختلف در داخل ترکیه مدیریت می‌کرده است. بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی در ترکیه اطلاعات مفصلی در مورد فعالیت‌های زنجانی و "کاملیا جمشیدی" جمع آوری کرده‌اند. جمشیدی به عنوان ناظر نقل و انتقالات مالی ضراب در ترکیه، برای زنجانی کار می کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه ترک، پس از آنکه اردوغان به ایران قول داده که انسداد دارایی‌های ضراب در ترکیه را لغو خواهد کرد، تهران با امضای یک موافقتنامه گازی جدید موافقت کرده است. پس از دو سال، اردوغان در 29 ژانویه 2014 یعنی در همان روزی که انسداد دارایی‌های رضا ضراب توسط دادگاه لغو شد، به تهران سفر کرد.

اردوغان در جریان دیدار با رهبر انقلاب نیز گفت: ما می‌دانیم که تمام دارایی‌های ضراب متعلق به شماست. ترکیه حمایت لازم را برای فائق آمدن ایران به تحریم‌ها فراهم کرده است. من آماده همکاری هستم. سخنگوی سفارت ایران در ترکیه در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت، سفارت هنوز اطلاعی در این زمینه ندارد.

دلیل به خاطر آوردن و فراموش کردن رویاها کشف شد

محققان فرانسوی موفق شدند دو گروه انسان را در زمینه رویابینی دسته‌بندی کنند. آنها بخشی از مغز را که مسوول یادآوری رویاها است، کشف کردند. این بخش، "تمپوروپاریتال" نام دارد و فعالیت آن در افراد مختلف کاملا متفاوت است. گروه نخست تاکید می‌کردند هیچ وقت خواب‌هایشان را به خاطر نمی‌آورند و گروه دوم معمولا خواب‌هایشان را به خاطر می‌آوردند.

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، دانشمندان دریافتند در گروه اول فعالیت بخش تمپوروپاریتال مغز ضعیف بوده و در واقع می‌توان گفت که حافظه‌شان از توان کافی برای به خاطر سپردن خواب‌ها برخوردار نیست، ولی در گروه دوم فعالیت این بخش بسیار قابل توجه است.

همچنین محققان دریافتند کسانی که به خوبی رویاهایشان را به خاطر می‌آورند در طول شب بیش از دوبار بیدار می‌شوند؛ در حالی که کسانی که رویاهایشان را به یاد نمی‌آورند خواب عمیق‌تری داشته و در طول شب کمتر بیدار می‌شوند. در نتیجه افزایش واکنش‌پذیری مغز این افراد می‌تواند به یادآوری رویاها کمک کند. شرح کامل نتایج این تحقیق در نشریه Neuropsychopharmacology  منتشر شده است.

حضور نتانیاهو در میان تروریست‌های سوری/ درمان 700 فرد مسلح در بیمارستان‌های اسرائیل

آسوشیتدپرس نوشت: "بنیامین نتانیاهو" روز گذشته بر بالین شورشیان زخمی شده در تحولات سوریه حاضر شد و در ادامه اظهارات خود علیه ایران، تهران را مسئول ادامه بحران سوریه معرفی کرد. یک رسانه اسرائیلی فاش کرد بیش از 700 نفر از این افراد مسلح در بیمارستان‌های اسرائیلی مداوا شدند و سپس برای ادامه فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود به سوریه رفتند در حالی که همچنان ده‌ها نفر دیگر از این افراد مسلح در بیمارستان‌های اسرائیلی تحت مداوا قرار دارند.



به گزارش مهر، هر چند رژیم صهیونیستی در تبلیغات فریبکارانه خود مدعی می‌شود که افراد مجروح، تروریست مسلح نیستند و سوری‌های مجروح هستند، اما رسانه‌های خارجی تاکید می‌کنند افرادی که در بیمارستان‌های اسرائیلی مداوا می‌شوند، تروریست‌های مسلحی هستند که در عملیات نیروهای ارتش سوریه زخمی شده‌اند و تصمیم برای مداوای تروریست‌های مسلح با دستور کابینه اسرائیل بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی، این مجروحان را پس از درمان به سوریه اعزام می‌کند.

بر اساس بسیاری از گزارش‌های رسانه‌های خارجی و اظهارات مقامات رژیم اشغالگر قدس، هویت تروریست‌های فعال در سوریه که مقامات این رژیم با آنها هماهنگی می‌کنند، مشخص و شناخته شده است، آنها تروریست‌های القاعده و جبهه‌النصره و آنچه به ارتش آزاد موسوم است، هستند که بدترین جنایات کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌های سوریه و حمله به ارتش سوریه را به دستور اسرائیل و آمریکا و حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای غربی مرتکب می‌شوند.

خانه 75 میلیون تومانی در انگلیس

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه "دیلی تلگراف" بریتانیا در بازار مسکن انگلیس خانه زیر یکی از ارزان‌ترین خانه‌ها در ولز بریتانیا محسوب می‌شود.

قیمت پایه این خانه در جراج 8 هزار پوند بود، اما در حراج تقریبا به دو برابر این قیمت یعنی 15500 پوند (75 میلیون تومان )خریداری شد. این خانه کوچک یک اتاف خوابه بوده و یک دستشویی در بیرون ساختمان دارد.





پشت‌پرده کناگیری عارف در شب 22 خرداد

رونامه اعتماد، گفتگوی خود با "محمدرضا عارف" را منتشر کرده است: او می‌خواست به مساله‌ای فراتر از چگونگی تصمیمش برای انصراف از حضور در رقابت‌های انتخاباتی بپردازد. به همین خاطر هم گفت که از ابتدا می‌گوید که چه شد که تصمیم گرفت کاندیدا شود. از نگرانی‌هایش پس از حوادث 88 گفت و از تقلیل ارزش‌های انقلابی در نسل سومی‌ها و لزوم بازگشت مجدد اصلاحات به عرصه مدیریتی کشور.

عارف گفت: واقعا برایم "من" بودن مطرح نبود به همین خاطر هم بحث اجماع را مطرح کردم و همان روزها به "سید محمد خاتمی" گفتم که اگر شما یا "هاشمی" بیاید من کناره‌گیری می‌کنم و همان روزها چهار تن از اصلاح‌طلبان برای رقابت در عرصه انتخابات مطرح بودند. به خاتمی گفتم که برای اجماع حاضرم کناره‌گیری کنم چرا که بنایمان پیروزی حداکثری بود.

وی با اشاره به روز کناره‌گیری‌اش و اینکه فکس سید محمد خاتمی را میان زمین و آسمان به دستش رساندند، اظهار داشت: در هواپیما بودم که فکسی ناخوانا و کمرنگ از آقای خاتمی به دستم رسید که از مضمونش متوجه شدم درخواستی است برای کناره‌گیری من. پرسیدم گفتند که آقای خاتمی با شما تماس تلفنی گرفته بودند تا از شما بخواهند به نفع "حسن روحانی" کناره‌گیری کنید اما به تماس ایشان پاسخ ندادید.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه برای اولین بار است که اینها را می‌گویم، بیان داشت: ساعت 5 یا 6 عصر 22 خرداد ماه بود و من در سفرهای انتخاباتی در شیراز برای سخنرانی آماده شده بودم و در حال رفتن به جایگاه بودم که گفتند از طرف آقای خاتمی تماس گرفته شده است. در آن زمان حقیقتا فرصتی برای پاسخگویی نبود و مردم منتظر سخنرانی بودند. در نهایت شب 22 خرداد بود که با نزدیکانم نشستی برگزار کردم و تصمیم بر این شد تا کناره‌گیری کنم.

عارف در پاسخ به اینکه وقتی با این درخواست روبه‌رو شدید که باید به نفع روحانی که به کاندیدای اعتدالگرایان شهره بود کناره‌گیری کنید چه احساسی داشتید، تصریح کرد: اگرچه تشخیص من چیز دیگری بود اما معتقدم اگر در یک حکومت معنوی مسئولیتی از دوش فردی برداشته شود، جای خوشحالی هم دارد و آگاهانه متن بیانیه کناره‌گیری را تنظیم کردم تا شانس پیروزی روحانی بالا برود و در پاسخ به اینکه چرا در بیانیه نامی از روحانی نبردید، توضیح داد که استراتژی خودم برای اولین بار است اعلام می‌کنم و کسی هم نمی‌دانست که ما تعمدا برای به اجماع نرسیدن رقبای خود این‌گونه اقدام کردیم و در آن زمان تبلیغات ممنوع بود.

وی در پاسخ به اینکه چه شد که بر خلاف برخی خبرهای غیررسمی که از حضور شما در پاستور خبر می‌داد به دولت نرفتید؟ گفت: من دو ملاقات با آقای روحانی پس از انتخابات داشتم. در ملاقات اول که برای تبریک رفته بودم، فرضم این بود که بنده وظیفه کمک به دولت دارم و حقیقتا دلم می‌خواست به دولت او کمک کنم. توقعی از ایشان نداشتم. شاید انتظاری که داشتم این بود که با توجه به تجربه 30 ساله مدیریتی‌ام آقای روحانی در برخی امور بیشتر از من مشورت می‌گرفتند.

ورود به تاسیسات هسته‌ای راهبه 84 ساله آمریکایی را روانه زندان کرد

خواهر "مگان رایس" ۸۴ ساله است و به همراه دو معترض دیگر حفاظ تاسیسات "اوک ریج" در ایالت "تنسی" را بریدند و وارد آنجا شدند. این تاسیسات برای فرآوری و انبار کردن "اورانیوم" است. نام دو نفر دیگر "مایکل والی" و "گرگ بورتج اوبد" است. این دو به بیش از پنج سال زندان محکوم شدند. بعد از آنکه آنها در ژوئیه ۲۰۱۲ وارد تاسیسات Y-۱۲ شدند، شیوه‌های امنیتی این تاسیسات عوض شد.



به گزارش ایسنا، دادگاه آنها در شهر ناکسویل در ایالت تنسی برگذار شد. خواهر مگان از دادگاه خواست تا با او "تساهل نکنند". او گفت: اگر تا پایان عمرم زندانی‌ام کنید، بزرگترین هدیه را به من داده‌اید و تنها افسوسم این است که چرا زودتر دست به این عمل نزده‌ام. در ماه مه سال گذشته آنها محکومیت‌هایی تا ۲۰ سال گرفتند. دادگاه برای دو نفر دیگر به دلیل آنکه سابقه محکومیت داشتند، زندان‌های طولانی مدت‌تری بریده است.

آنها همچنین محکوم شدند که بیش از هزار دلار به تاسیسات اتمی خسارت زده‌اند. این سه نفر حفاظ را بریدند و در دو ساعتی که در محوطه بودند، شعارنویسی کردند، با چکش به جان یک دیوار افتادند و نوارهای پلاستیکی مخصوص "صحنه جنایت" در محل نصب کردند. این فعالان صلح، بیرون محوطه را هم با شیشه‌های شیر بچه که از خون پر شده بود، خون پاشی کردند. وقتی هم که یکی از محافظان این پایگاه به آنها نزدیک شد، به او غذا تعارف کردند و آواز خواندند.

بعد از این ماجرا بسیاری از مقام‌ها در این خصوص استعفا کردند. از آن جمله می‌توان به مسئولانی در اداره امنیت تاسیسات اتمی آمریکا اشاره کرد. شرکتی که وظیفه مراقبت از این تاسیسات داشت از کارش برکنار شد. این تاسیسات بخشی از پروژه آمریکا برای ساخت نخستین بمب اتمی‌اش بود.

سرگرمی عجیب و غریب جوانان عربستانی

تابناک نوشت: در منطقه مرتفع "الحبله" در عربستان، شماری از جوانان راه عجیبی را برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت ابداع کرده‌اند.



به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جوانان با چیدن سنگ‌های ریز و درشت زیر خودروهایشان، آنها را به مجسمه تبدیل می‌کنند.



رسوایی العربیه درباره یک عکس جنجالی

به گزارش مشرق، یک‌ بار دیگر دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ عربستان سعودی و سایر رسانه‌های غربی همسو در انعکاس وارونه واقعیات بحران سوریه نمایان شد تا عیار مدعیان بی‌طرفی در خبررسانی و اطلاع‌رسانی و حسن‌نیت سینه‌چاکان حقوق بشر هم بیش از گذشته سنجیده شود. انتشار تصویر یک کودک سوری از آوارگان جنگ داخلی سوریه در فضای مجازی و رسانه‌های عربی - غربی با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شد.



در این تصویر، کودکی سوری مشاهده می‌شود که به تنهایی در صحرای اردن در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور است و در توضیح آن ادعا شده است که امدادرسانان سازمان ملل بطور اتفاقی او را پیدا کرده‌اند در حالی که به تنهایی در صحرای اردن به دنبال خانواده خود سرگردان شده است.

اما تصویر اصلی و از نمایی بالاتر از صحرای اردن و محلی که این کودک سوری به ادعای این رسانه‌ها "پیدا شده است" نشان دهنده حقیقت ماجراست. این کودک سوری به همراه ده‌ها نفر از مردم سوریه در صحرای اردن در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور هستند تا به اردوگاه پناه‌جویان برسند.




تصویر اصلی "کودک ۴ ساله سوری" از نمایی بازتر که نشان می‌دهد وی به همراه گروهی از مردم سوریه به سوی مرز در حرکت بوده است‌.

خودکشی سرباز آمریکایی متهم به تجاوز به دختر نوجوان عراقی

خبرگزاری آسوشیتدپرس، "استیون دیل گرین"، نخستین سرباز آمریکایی بود که براساس قوانین حوزه‌های قضایی فراتر از خاک آمریکا متهم و گناهکار شناخته شد. این قانون که در سال 2000 امضا شد به دولت فدرال آمریکا اختیار قضایی می‌داد تا پرونده‌های جنایی سربازان و شهروندان آمریکایی را به دلیل جرایم ارتکابی آن‌ها در کشورهای خارجی پیگیری کند.



به گزارش ایسنا، "جان استاهلی"، سخنگوی دفتر فدرال زندان‌های آمریکا اظهارداشت: کارکنان زندان فدرال تاکسون در آریزونا پی بردند که استیون دیل گرین 28 ساله روز شنبه در داخل سلول خود به هیچ تقاضایی پاسخ نمی‌دهد. در زمان حمله آمریکا به عراق گرین به همراه سه سرباز دیگر در ماه مارس 2006 به خانه یک خانواده عراقی در محمودیه عراق وارد شدند.

در این خانه گرین با شلیک گلوله سه تن از اعضای این خانواده به نام خانواده "الجنابی" را کشت و پس از آن دو تن از سربازان دیگر به دختر 14 ساله این خانواده تجاوز کردند. وی سومین سربازی بود که به او تجاوز کرد و پس از آن این دختر را کشت. وی در سال 2009 محکوم شناخته شده و مجازات حبس ابد دریافت کرد. سه سرباز دیگر همراه وی نیز مجازاتهای طویل المدت زندان دریافت کرده و در حال طی مجازات هستند. گرین در مه 2006 پس از آن که مشخص شد اختلال شخصیتی دارد، از ارتش آمریکا اخراج شد.

برگزاری جشن سومین سالگرد آغاز انقلاب لیبی

 عصر ایران منتشر کرد، افتادن یک بچه فیل به داخل گودال در نزدیکی راه آهن (هند)
 


برگزاری جشن سومین سالگرد آغاز انقلاب لیبی در میدان شهدا در طرابلس



دستگیری لئوپولدو لوپز یکی از رهبران مخالفان دولت ونزوئلا به اتهام تحریک مردم به شورش و ادامه تجمعات مخالفان و موافقان حکومت در شهر کاراکاس



ماجرای زنان و کودکان شیعه سوری در دست وهابیون


پس از گذشت حدود 200 روز از ربوده شدن ده‌ها تن از زنان و کودکان شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" به دست گروه‌های مسلمان نمای وهابی، خانواده‌های این ربوده شدگان آزادی عزیزانشان را خواستار شدند.

به گزارش جام، عناصر مسلح که شهرهای "نبل" و "الزهراء" در شمال شهر حلب را چندین ماه است تحت محاصره خود در آورده‌اند، 63 تن از زنان و کودکان این شهرها را ربوده‌اند. خانواده‌های این زنان و کودکان ربوده شده، از حامیان گروه‌های مسلح خواسته‌اند تا این گروه‌ها را برای آزاد کردن عزیزانشان، تحت فشار قرار دهند.
 
شیخ "عبدالمطلب شمس الدین" مسئول مذاکره کننده در این دو شهر گفت: می‌خواهم به آنها (حامیان گروه‌های مسلح) بگویم که آیا این گروه‌های مسلح تروریستی در خاک سوریه شما را قبول دارند؛ اگر چنین است باید به آنان فرمان دهید که بقیه زنان و کودکانمان را آزاد کنند. یک دختربچه سوری نیز تأکید کرد که من می‌خواهم که مادرم، خواهرم و زن عمویم باز گردند.



شیخ "عبدالمطلب شمس الدین"

ربایندگان یک زن و چند کودک سوری را رها کردند ولی بدون هیچ توجیهی همچنان ده‌ها تن دیگر را نزد خود نگه داشته‌اند. افراد رها شده از دست تروریست‌ها، از درد و رنج‌های خود طی این مدت گفتند. "آلاء محمود حسن" زنی که به تازگی از دست تروریستها رهایی یافته است، اظهار داشت: عناصر ارتش آزاد ما را ربودند و پس از چند روز من را به همراه 9 کودک رها کردند. مادران این کودکان نزد تروریست‌ها باقی ماندند، هنوز شماری از زنان و کودکان در اسارت تروریست‌ها هستند.



"جعفر حسن" پسر بچه‌ای که از دست تروریست‌ها رهایی یافته، تأکید کرد: ما را ربودند و از زنان عکس گرفتند تا از دولت چیزهایی بخواهند؛ ولی این کار نتیجه نداد و تروریست‌ها ربوده شدگان را از هم جدا نگه می‌داشتند و به آنان بسیار گرسنگی می‌دادند. ساکنان شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء حدود 20 ماه است که تحت محاصره گروه‌های مسلمان نمای وهابی قرار دارند؛ زیرا آنان از مواضع خود در حمایت از نظام سوریه کوتاه نیامدند.



یک گزارش جالب کیهان در دهه شصت




هاآرتص: نباید انتظار توافق سریع در مذاکرات وین را داشت

"روزنامه هاآرتص" در تحلیلی پیرامون روز اول مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۵ نوشت: این دور از مذاکرات همانند ماراتنی است که اطلاعات زیادی از آن خارج نشده است و پوشش خبری رسانه‌ها در این دور از مذاکرات برخلاف مذاکرات ژنو که بسیار زیاد بود، چندان قابل توجه ارزیابی نیست. به گفته نویسنده هرچند مسئولان اتریشی تدارک خوبی برای استقبال از خبرنگاران دیده بودند اما صندلی‌های خالی حاکی از پیش‌بینی رسانه‌ها از نتیجه بخش نبودن این دور از مذاکرات بود.

به گزارش تسنیم؛ نویسنده حتی به حجم کم اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها نیز اشاره کرده و علت اصلی آن را عدم ارائه اطلاعات از سوی نمایندگان هیات‌های مختلف به خبرنگاران برخلاف مذاکرات ژنو می‌داند. به نظر می‌رسد که مقامات حاضر در وین به دنبال پایین نگه‌داشتن سطح انتظارات هستند. نمایندگان هیات‌های اعزام شده به این مذاکرات می‌دانند که جای هیچ‌گونه اشتباهی در وین را نداشته و در صورت اشتباه چه هزینه سنگینی را باید پرداخت کنند.

به اعتقاد نویسنده در این دور از مذاکرات طرفین آماده استمرار توافق اولیه ۶ ماهه به مدت ۶ ماه دیگر هستند. اظهارات "مایکل‌مان"، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره این مساله که هدف از این مذاکرات سه روزه ایجاد چهارچوبی برای مذاکرات در ماه‌های آتی است نیز حاکی از این مساله است. به اعتقاد وی از طرفین انتظار نمی‌رود که طی دور اول مذاکرات به توافقی دست‌ یابند اما همگی برای پیشرفت در مذاکرات تلاش می‌کنند.

ماجراي يك كويتي كه نامش جرج بوش است

"نایف المطیری" به تلویزیون العربیه گفت: آنهایی که از "جرج بوش" خوششان نمي‌آید، بهتر بود کویت را آزاد مي‌کردند تا ما نیازی به خدمات رئیس جمهور وقت آمریکا نمي‌داشتیم! عده‌اي از کاربران سایت‌های اجتماعی از المطیری بخاطر انتخاب نام جرج بوش برای پسرش انتقاد کرده‌اند. یک کاربر تويیتر نوشت: "او آخر عقب ماندگی ذهنی است."



به گزارش بهار، در سال 1991، بعد از حمله صدام به کشور کوچک کویت، جرج بوش ائتلاف بین المللی برای رهایی کویت را رهبری کرد. در پاسخ به اینکه آیا پسرش مشکلی با نام "جرج بوش" دارد یا نه، المطیری گفت: "زندگی پسر من عادی است و هیچ مشکلی با اسمش ندارد. در خانه او را بوش صدا مي‌کنیم، اما دوستانش به او جرج مي‌گویند."

المطیری زمانی که همسرش باردار بود، توسط نیروهای عراقی اسیر شده بود، و با خودش عهد کرد اگر فرزندش پسر باشد نام او را "جرج بوش"، و اگر دختر "مارگارت تاچر" بگذارد! بسیاری بر این باورند که تاچر در ترغیب بوش برای بیرون راندن نیروهای عراقی از کویت نقش اساسی داشته است. او گفت: "همسرم پسر به دنیا آورد و من نام او را جرج بوش گذاشتم. این کمترین کاری بود که مي‌توانستم در قدردانی از آزادسازی کویت و نجات خودمان انجام دهم."

مطیری خاطره بامزه‌اي را هم تعريف مي‌كند که نام پسرش باعث آن شده است. در سفری به آمریکا، وقتی پلیس راهنمایی مطیری و پسرش را بخاطر سرعت زیاد متوقف مي‌کند، وقتی نام پسر او را مي‌بیند، مي‌گوید که نمي‌تواند راننده‌اي را جریمه کند که رئیس جمهور آمریکا را با خود مي‌برد!

شفاف/ رامبد خیلی خیلی جوان!




دست بالای ظریف در مذاکرات


مشرق نوشت: پذیرایی ظریف از اشتون با چلوکباب و ادامه مذاکرات جامع هسته ای پس از صرف شام.




کشف یک گور جمعی از پیکر شهدای ایرانی در عراق

مقامات محلی "سلیمانیة" عراق از پیدا شدن یک گور جمعی متعلق به شهدای ایرانی جنگ تحمیلی عراق در منطقه "گرمیان" کردستان خبر دادند و بر اساس این گزارش پیکرهای این شهدا در روستای "محمود قجر" از توابع ناحیه "قرتوو" در منطقه گرمیان گشف شده‌اند.

به گزارش فارس، "سردار محمد" مدیر ناحیه قرتوو در یک گفت‌گوی مطبوعاتی اظهار داشت: عصر دیروز سه‌شنبه یک گور جمعی در این روستا پیدا شده است و تاکنون پیکرهای 3 سرباز ایرانی که به سرهایشان شلیک شده، از خاک خارج شده‌اند و انتظار می‌رود شمار بیشتری از این پیکرها در این گور پیدا شود.

وی افزود: این مسئله را به کمیته امور شهدا ابلاغ کرده است و کارشناسان مشغول تکمیل اطلاعات خود در مورد بقایای این پیکرها و تعیین تاریخ دقیق دفن این افراد هستند.

مجسمه امام‌خمینی‌(ره) در موزه‌ مشاهیر

موزه مشاهیر در ارتفاع271  متری و در سکوی دید بسته برج میلاد قرار گرفته و 15 مجسمه از چهره‌های تاریخی، فرهنگی و علمی کشور در آن به نمایش در آمده است. حالا هم قرار است مجسمه‌ای از امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در این موزه قرار بگیرد.



به گزارش مهر، این مجسمه هم مانند دیگر مجسمه‌های این موزه، ساخته "علیرضا خاقانی" و از جنس سیلیکون است و به برج میلاد فرستاده‌ شده تا در موزه مشاهیر قرار گیرد. به گفته او قرار است مراسم ویژه‌ای برای رونمایی از این مجسمه در برج میلاد برگزار شده و پس از آن به نمایش درآید.

کمک میلیاردی دولت برای پیگیری برخی دعاوی

روزنامه خراسان از کمک میلیاردی دولت برای پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی خبر داد و نوشت: براساس پیشنهاد روزهای اخیر "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری، هیئت دولت به استناد ماده ۵۵ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب کرده است که مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور ذیل عنوان "هزینه‌های پیش‌بینی نشده"، بابت پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی در اختیار مرکز حقوقی بین‌الملل وابسته به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، قرار بگیرد.

دانشگاهی با ادغام دو دهنه مغازه در بشاگرد

دانشگاه آزاد واحد بشاگرد از ادغام دو دهنه مغازه تشکیل شده است.



رسوایی جدید جنسی نتانیاهو


شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: یک کارمند سابق منزل مسکونی "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است، اسناد و مدارکی در اختیار دارد که در صورت افشای آنها، نتانیاهو را با رسوایی بزرگی روبه رو خواهد کرد و در صورت برآورده نشدن مطالباتش، جزئیات رسوا کننده‌ای از اتفاقات در این خانه را مطرح می‌کند.



به گزارش عصر ایران، وی همچنین گفته است که دلایل، شهادت و اسناد و مدارک کاملی را از زندگی نتانیاهو و همسرش سارا در اختیار دارد تا موضوعات مطرح شده را ثابت کند زیرا وی در منزل نتانیاهو شاهد رفتارهای نامناسب میان نتانیاهو و همسرش سارا با کارمندان ارشد بوده است.

این تهدیدات به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد و اضافه کاری این کارمند سابق صورت گرفته است. او مدعی است با وجود اینکه ساعت‌های زیادی را خارج از ساعت کاری معمول فعالیت می‌کرد اما مبلغی برای اضافه کاری خود دریافت نمی‌کرد. او همچنین خواستار دریافت مبلغ 200 هزار شیکل ( 57 هزار و 32 دلار) برای خودداری از افشای مطالب رسواکننده شده است. در همین ارتباط میان وکیل این کارمند معترض و مقاماتی در دفتر نتیانیاهو تماس‌هایی برقرار شد.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل اضافه کرد: دفتر نخست وزیر اسرائیل با پرداخت 50 هزار شیکل ( 14 هزار و 258 ) و ارائه یک فرصت شغلی به این کارمند ناراضی موافقت کرده است با این حال این تماس‌ها با شکست روبه رو شد. البته دفتر نتانیاهو هم با رد تهدیدات گفته است، این تهدیدات در راستای سوءاستفاده از یک شخصیت در پست‌های عمومی صورت می‌گیرد.

درخواست اوباما از پاکستان: به عربستان سلاح هسته‌ای ندهید

دبکا به نقل از منابع خود نوشت: دولت آمریکا از پاکستان خواسته است که از انتقال تسلیحات هسته‌ای به عربستان سعودی خودداری کند. کاخ سفید به منظور جلوگیری از ضربه به مذاکرات هسته‌ای با ایران، از دولت پاکستان درخواست کرده است تا از تحویل تسلیحات هسته‌ای به عربستان سعودی جلوگیری کند.

به گزارش انتخاب، دبکا در ادامه نوشت: واشنگتن در پی مهار مسابقه تسلحاتی است که نتیجه نزدیکی با ایران و پذیرش حق غنی‌سازی توسط این کشور است. چندی پیش، بی بی سی از نگهداری بمب‌های هسته‌ای عربستان در پاکستان خبر داده بود.

عربستان از سال‌ها پیش با بهانه قرار دادن فعالیت هسته‌ای ایران اعلام می‌کرد در پی دستیابی به بمب اتمی است‌.

"ویلیام پاتی"، سفیر انگلیس در سال های 2007 تا 2010 در عربستان نیز گفت: عربستان اکنون نگران است که آمریکا دیگر همچون گذشته، امنیت عربستان سعودی را تامین نکند و با ایران به توافق برسد که از نظر عربستان قابل اعتماد نیست.

عکس کمتر دیده شده از "آیت‌الله جنتی"



 6 سال حبس در زندانی مخوف بدون محاکمه


بیش از ۶ سال از تفهیم اتهام قتل و مشارکت در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به "خالد شیخ محمد" و چهار مظنون دیگر به تروریسم در بازداشتگاه "خلیج گوانتانامو" در کوبا می گذرد، اما هنوز دادگاه آنها تشکیل نشده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات پنج مردی که در ارتباط با قتل عام نزدیک به ۳ هزار تن در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم شده‌اند، زمان درازی را بدون تشکیل دادگاه سپری کرده‌اند و این امر سبب طرح پرسش‌هایی شده، از آن جمله آن که چرا این دادگاه هنوز تشکیل نشده و چرا برای تشکیل آن این همه زمان لازم است؟ به گزارش صدای آمریکا(VOA)، این ۶ متهم در بازداشتگاه حفاظت شده "خلیج گوانتانامو" در کوبا زندانی هستند.

به گزارش جام، کارشناسان نظامی و حقوقی می‌گویند که سبب تاخیر و تعلل طولانی در تشکیل این دادگاه آن است که گستردگی این اتهام و اهمیت و حساسیت این حمله به شیوه‌ای بی سابقه، نیازمند رسیدگی و توجه ویژه ساختار قضایی آمریکاست و این، موردی مربوط به امنیت ملی است که تاکنون اتفاق افتادن آن، رسیدگی به اتهامات مربوط به آن و رسیدگی به مراحل قضایی و روند دادرسی آن خاص و متفاوت از هر مورد دیگری است که تاکنون روی داده و به آن رسیدگی شده است.

به نوشته سایت صدای آمریکا، با توجه به محرمانه بودن بخش‌های بسیاری از این پرونده، نقش یا نیاز به دخالت سی.آی.ای. در مواردی از آن و همچنین دفاعیات وکلای مدافع متهمان از سویی و تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بستن بازداشتگاه گوانتانامو و مخالفت‌ها در این زمینه، همه از جمله مواردی هستند که تاخیر بیشتر را در پیشرفت این پرونده سبب شده‌اند و برخی کارشناسان قضایی و شماری از تحلیلگران امور نظامی بر‌آنند که ممکن است روند رسیدگی به این پرونده تا بیش از یک دهه دیگر به طول انجامد.

نمودار تعداد فرزند در هر کشور




نرخ تورم انگلیس چقدر است؟

 
دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد تورم قیمت مصرف کننده بر مبنای سالانه از دو درصد در دسامبر به 1.9 درصد در ژانویه کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ سالانه تورم از نوامبر 2009 به این سو به شمار می‌رود. هدف بانک مرکزی انگلیس برای تورم، دو درصد است. انتظار می‌رود با کاهش فشارهای تورمی در انگلیس قدرت هزینه مصرف‌کننده افزایش پیدا کند. روند رشد قیمت‌ها در این کشور طی پنج سال گذشته بالاتر از دستمزدها بوده و کاهش استانداردهای زندگی را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، مقامات بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده‌اند پیش از تصمیم برای بالا بردن نرخ بهره از سطح اندک 0.5 درصد، باید از قوی بودن احیای اقتصادی مطمئن شوند. کاهش فشارهای تورمی در ژانویه به دلیل افزایش اندک الکل و دخانیات نسبت به سال گذشته و همچنین عوامل دیگری مانند کاهش هزینه‌های سرگرمی روی داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، تورم در بیشتر جهان در حال توسعه طی ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده است. تورم سالانه منطقه یورو در ژانویه به 0.7 درصد کاهش یافت و به نگرانی‌ها نسبت به خطر تورم منفی در این بلوک و کاهش مداوم قیمت‌ها افزود.

رقص شمشیر پرنس چارلز در عربستان سعودی







نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا

"روزنامه وال استریت ژورنال" آمریکا به نقل از مقامات نظامی آمریکا از هک گسترده سیستم‌های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از جمله ناوهای این کشور به دست هکرهای ایرانی خبر داد و نوشت: هکرهای ایرانی به طور متناوب در ماه‌های گذشته وارد سیستم های کامپیوتری ناوهای آمریکایی شده‌اند و به اطلاعات غیرحساس آن دسترسی یافته‌اند.

به گزارش عصر ایران، مقامات نظامی آمریکایی در این باره مدعی شده‌اند در سپتامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار متوجه هک سیستم کامپیوتری از سوی هکرهای ایرانی شده و جلوی آن را گرفتند اما بر اساس گزارش وال استریت ژورنال دسترسی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده غیر حساس نیروی دریایی آمریکا بوده است و به مدت 4 ماه و تا نوامبر سال گذشته میلادی ادامه داشته است.

وال استریت ژورنال می‌نویسد، دسترسی ایران به چنین قابلیت بالایی از هک کردن و رخنه‌پذیر بودن سیستم‌های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی را برانگیخته است و قرار است در جلسه استماع "مایک راجرز" رییس پیشنهادی اوباما برای آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه‌های او برای مقابله با نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم‌های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا مورد پرسش قرار بگیرد.

یک مقام بلند پایه آمریکایی در این باره معتقد است که این مساله ضعف و نفوذپذیری سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا را نشان می‌دهد. در طی این مدت هیچ اطلاعات حساسی از سوی ایران به سرقت نرفته و هیچ ایمیلی هک نشده است؛ همچنین هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران قادر است به اطلاعات حساس و طبقه بندی شده آمریکا دسترسی داشته باشد. مقامات دفاعی آمریکا از مهارت هکرهای ایرانی که قادر به ورود به شبکه کلامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از طریق یک شکاف امنیتی شده‌اند، شگفت زده شدند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل .
آخرین اخبار