در مصاحبه با لوفیگارو ؛

لاریجانی : تحقق توافق جامع هسته ای امکان پذیر است

رییس مجلس کشورمان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی " لوفیگارو" تاکید کرد :‌ امکان تحقق توافقی جامع بر سر موضوع هسته ای میان ایران و کشورهای غربی امکان پذیر است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌این روزنامه در ادامه مصاحبه منتشر شده خود به نقل از "‌علی لاریجانی "‌نوشت :‌ غرب در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی نباید دچار توهم و زیاده خواهی شود . 

وی افزود :‌جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد است مسئله برنامه هسته ای ایران از طریق مذاکره و  گفتگو قابل حل است . نباید در برابر چنین راهکاری سنگ اندازی شده یا مقابله کنیم . در داخل کشور نظرات مختلفی درباره مذاکره با کشورهای غربی مطرح می شود اما تحقق منافع ملی نقطه اشتراک تمامی این نظرات است . چنانچه تعدادی از نمایندگان پارلمان ایران با روند مذاکرات هسته ای انتقادی داشته باشند دلیل  آن نیست که پارلمان با مذاکره و گفتگو مخالف است بلکه نمانیدگان با دقت بیشتری به بررسی مذاکرات می پردازند . 

لاریجانی در ادامه مصاحبه خود عنوان کرده است :‌ نرمش قهرمانانه ای که رهبر معظم انقلاب در قبال مذاکرات انجام داد را نباید نوعی عقب نشینی برشمرد . بی اعتمادی در روابط ایران و آمریکا وجود دارد . آمریکا و کشورهای اروپایی نگران این هستند که ایران از فناوری هسته ای خود در مسیر نظامی و تسلیحاتی استفاده کند اما ما نیز نگران آن هستیم که حق مسلم ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای پایمال شود . 

لوفیگارو در ادامه به نقل از رییس پارلمان ایران نوشت :‌ تحقق توافق جامع میان ایران و کشورهای غربی امکان پذیر است و مذاکرات کنونی در ژنو نیز به همین منظور برگزار می شود . اما آنچه اکنون در وین مطرح شده و آمریکاییان درباره موشک های بالستیک ایران سوال می کنند موجب شکست این مذاکرات خواهد بود . 

مذاکرات هسته ای با رابطه ایران با آمریکا و یا حتی بازگشایی سفارت آمریکا در تهران دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر می باشد . اختلاف تهران با واشنگتن عمیق و ریشه دار است و نمی توان آن را با مذاکرات هسته ای همسو دانست . 

لاریجانی همچنین تاکید کرد : قطع روابط ما با آمریکا دلایل متعددی دارد . از جمله آنها می توان به آسیب ها و دشمنی های فراوانی که دولت آمریکا علیه تهران اعمال کرده و حمایت از شاه دیکتاتور و مخلوع ایران  اشاره کرد . 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار