العربيه: توافق وين بين ايران و گروه 1+5 غيرمنتظره بود/این توافق می تواند تاثیر مثبتی بر دور جدید مذاکرات در نیمه دوم ماه مارس آینده داشته باشد

شبکه تلويزيوني العربيه، توافق بين ايران و گروه 1+5 درباره چارچوب مذاکرات هسته ای آينده براي رسيدن به توافق نهايی را غيرمنتظره توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه العربيه گزارش داد، ایران و شش کشور بزرگ در وین درباره چارچوب مذاکرات فراگیر در مورد برنامه هسته ای تهران توافق کردند. 

"ملوک الشیخ" گزارشگر شبکه العربیه درباره نتیجه مذاکرات هسته ای وین گفت: پیشرفت غیرمنتظره ای در مذاکرات به دست آمد و تهران اعلام کرد درباره چارچوب مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافقنامه فراگیر توافق به دست آمده است.

به گفته "عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد ایران، این مسئله می تواند تاثیر مثبتی بر دور جدید مذاکرات در نیمه دوم ماه مارس آینده داشته باشد. مذاکره کنندگان اعلام کرده بودند که مذاکرات سازنده است و در آن به مسایل اجرایی پرداخته شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود آنکه شش کشور بزرگ خواسته های خود را به طور مشخص اعلام نکردند، اما مقامات غربی به این مسئله اشاره کردند که از ایران می خواهند غنی سازی اورانیوم را به سطح مشخصی محدود کند و فعالیت های مربوط به تحقیق و توسعه درباره تجهیزات جدید هسته ای را کاهش دهد.

انتهای پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار