بجنورد/

القاء محدودیت حجاب، یک تصور غیرعالمانه است

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی بجنورد با تاکید بر اینکه حجاب قطعا مصونیت است و محدودیت نیست، گفت: حجاب موجب حفاظت زنان از نگاه‌های هرزه‌آلود نامحرمان می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،علی تفریحی، افزود: حجاب موجب حفظ زنان از خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، می‌شود، تصور اینکه حجاب محددویت است یک تصور غیرعالمانه و اشتباه است حال آنکه حجاب مصونیت و نه محدودیت است.

وی اظهار کرد: حجاب به معنی پوشش و مانع و پرده است و در اصطلاح به پوشش مخصوص زنان گفته می‌شود، این کلمه تقریبا جدید و در کتاب‌های فقهی، کلمه ستر به معنی پوشش است که به جای واژه حجاب استفاده می‌شد.

وی گفت: حجاب برای بانوان به جهت ویژگی‌های خاص آنها مورد تاکید بیشتر است اما فقط مختص آنان نیست و برای مردان نیز در حد خود لازم و ضروری است.

حجاب ظاهری ناشی از حجاب باطنی است

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: حجاب ظاهری ناشی از حجاب باطنی و حجاب باطنی همان حیا است و حیای شخص منشاء عفت و حجاب ظاهری او می‌شود.

تفریحی ادامه داد: چنانکه در روایات از حضرت علی (ع) آمده که عفیف‌ترین شما باحیاترین شماست، حجاب باطنی حیاست و عفت پوشش ظاهر و حجاب باطن است.

وی اظهار کرد: حجاب در زمان‌های مختلف تعریف یکسانی دارد و چون حکم تابع موضوع و موضوع در همه زمان‌ها ثابت است، حکم نیز ثابت است یعنی حکم حجاب برای زن که پوشش تمام بدن به جز صورت و دست‌ها تا مچ است، یک حکم ثابت برای تمام زمان‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: خداوند به پیامبرش فرمود که به همسران و دختران و زنان مومنان بگو روسری‌های بلند خود را بر خویش افکنند که این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و خداوند هم به زنان مومن هم به مردان مومن دستور می‌دهد که چشمان خود را کنترل و دامان خود را از گناه حفظ کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: بجنورد ، حجاب ، علوم قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.