یک متخصص اطفال هشدار داد:

استفاده از "داروهای خواب آور" برای شیرخواران خطرناک است

مادران برای متوقف کردن گریه های طولانی نوزادان از دادن "داروهای مسکن" و خواب آور خودداری کنند.

دکتر منصور بهرامی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: شیرخواران معمولا بدون دلیل شناخته شده گریه های طولانی می کنند به این حالت اصطلاحا در علم پزشکی"کولیک" گفته می شود در این حالت درمان پزشکی وجود ندارد و پدر و مادر می توانند از طریق بعضی کارها مانند دمر کردن شیرخوار، راه بردن او و حرکت با اتومبیل او را آرام کنند در این مواقع معمولا کودک بعد از 2 تا 3 ساعت آرام می شود.

وی ادامه داد: در بعضی مواقع "گریه های نوزادان" بیماری هایی مانند "ریفلاکس معده" یا همان برگشت مواد غذایی از معده به مری، آلرژی به بعضی مواد غذایی و یا نفخ معده می باشد.

بهرامی در ادامه توضیح داد: بعضی از شیرخواران به نگهدارنده های مواد غذایی و یا پروتئین شیر گاو آلرژی دارند که در این موارد ما در باید این مواد را از" رژیم غذایی"خود خارج کند.

وی ادامه داد: در مواردی که شیرخوار مبتلا به ریفلاکس و یا نفخ باشد استفاده از "داروی پروبیوتیک"، قطره های ضد نفخ با پسوند کولیک و یا ترکیب های گیاه مثل قطره های نعناع، زیره و گرمیچرهای گیاهی سودمند است.

 وی در پایان تاکید کرد: مادران باید به صورت جدی از مصرف هر گونه داروهای خواب آور یا مسکن های قوی برای شیرخوارانی که گریه های ممتد و طولانی دارند، خودداری  کنند مصرف این نوع داروها باعث مسمومیت و در مواقعی آسیب به "سلول های مغزی "می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار