در دیدار وزیر خارجه سنگاپور با ظریف مطرح شد

دعوت از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به سنگاپور/ علاقمندی شرکت‌های سنگاپوری برای همکاری با ایران

وزیر امور خارجه سنگاپور در دیدار با وزیر خارجه کشورمان از "محمدجوادظریف" رسما برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد و طرفین ضمن بررسی و تشریح آخرین تحولات جاری در مناطق خاورمیانه، خلیج‌فارس و شرق آسیا نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور راه‌ها و زمینه‌های توسعه مناسبات دو جانبه درحوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داند.

محمدجواد ظریف و کی‌شانموگام روز دوشنبه در تهران با توجه به فضای جدیددر جامعه بین‌المللی و اراده سیاسی موجود در دو کشور ابراز امیدواری کردند زمینه‌های همکاری دو کشور در کلیه حوزه‌‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سیاست تعامل سازنده دولت تدبیر و امید، رایزنی‌های سیاسی مستمر تهران- سنگاپور را خاطرنشان و ابراز امیدواری کرد که سفر همتای سنگاپوری وی به ایران نتایج سازنده‌ای در جهت توسعه روابط دو کشور به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران و سنگاپور می‌توانند در موضوعات مختلفی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری‌ها را گسترش دهند ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌های پارلمانی و فرهنگی از دیگر محورهایی بود که مورد تایید محمدجواد ظریف در این دیدار قرار گرفت و وی از افزایش سطح تبادلات و همکاری‌های فرهنگی از جمله در زمینه آموزشی، گردشگری و همکاری‌های موزه‌های کشور استقبال کرد.

ظریف همچنین با اشاره به جایگاه سنگاپور در اتحادیه آ.سه.آن آمادگی کشورمان را برای همکاری دو جانبه با آ.سه.آن اعلام و همکاری میان اکو و آ.سه.آن را نیز مهم توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی ابراز امیدواری کرد و با ادامه مذاکرات ایران و 1+5 دو طرف به یک توافق جامع دست یابند.

وی با اشاره به اینکه ایران و سنگاپور از ظرفیت‌های اقتصادی بالقوه‌ فراوانی برخوردارند که باید زمینه‌های بهره‌برداری از آنها فراهم شود، علاقمندی شرکت‌های سنگاپوری برای همکاری با ایران را مورد توجه قرار داد.

کی‌شانموگام با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران بر علاقمندی سنگاپور برای توسعه مبادلات با همکاری‌های فرهنگی و گردشگری و نیز همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور تاکید و سفر آتی رئیس پارلمان سنگاپور به ایران را خاطرنشان کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه آ.سه.آن نیز علاقمند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستند آمادگی کشورش را برای ایفای نقش پل ارتباطی میان آ.سه.آن و ایران اعلام داشت.

وزیر امور خارجه سنگاپور از ظریف رسما برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

در این دیدار همچنین طرفین ضمن بررسی و تشریح آخرین تحولات جاری در مناطق خاورمیانه، خلیج‌فارس و شرق آسیا نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، سیاسی ، مورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار