مقدم‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حماسه سیاسی در سال 92 در سه مرحله محقق شد/ مسیر تحقق حماسه اقتصادی با مشکل مواجه شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: حماسه سیاسی در سال 92 در سه مرحله با حضور مردم در انتخابات 24 خرداد، راهپیمایی‌های 13 آبان و 22 بهمن محقق شد و مردم احساس کردند که باید با حضور خود پاسخی دیگر به استکبار و امپریالیسم دهند.

"حمیدرضا مقدم‌فر" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تحقق شعار " حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" در سال گذشته اظهار داشت: "مقام معظم رهبری" هر ساله با توجه به خط‌مشی‌ها، اولویت‌ها و راهبردهای کشور، آن سال را با پیامی خاص نامگذاری می‌کنند.  
 
وی افزود: عملیاتی کردن و تحقق پیام سال بر اساس راهبردها و سیاست‌های ابلاغی از سوی "مقام معظم رهبری" است و باید با تمرکز به سرمایه‌های اصلی و داخلی کشور در این مسیر گام‌های اساسی برداشت.  
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: "مقام معظم رهبری" در سال‌های گذشته مطالبی را درباره اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و در اواخر سال  92 هم تعاریف، اولویت‌ها و نقشه‌ راه را برای تحقق چنین اقتصادی در 24 بند ابلاغ کردند.  
 
مقدم‌فر به نقش رسانه‌های داخلی در تحقق سیاست‌ها و پیام‌های سالانه از سوی "مقام معظم رهبری" اشاره و بیان داشت: یکی از وظایف رسانه‌ها این است که به طور دائم در طول سال این موضوعات مهم را در دستور کار و مورد مطالبه قرار دهند.  
 
وی ادامه داد: شاخص‌گذاری یکی از نکات مهم در سیاست‌های کلان است و اگر قوه مجریه را احصاء کنیم که بلافاصله بعد از ابلاغ سیاست‌ها و پیام‌های مهم، شاخص‌های مربوطه را در مسیر پیش‌رو تعیین کند، قطعا در طول سال‌ فرایندهای مثبتی را برای تحقق سیاست‌ها طی کرده‌ایم. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: برای تحقق پیبش‌فرض‌ها در تمامی امور لازم است که شاخص‌ها مشخص شود که در این میان رسانه‌ها هم نباید از مطالبه‌گری خود در این مسیر دست بردارند.  
 
مقدم‌فر اضافه کرد: حماسه سیاسی در سال 92 در سه مرحله با حضور مردم در انتخابات 24 خرداد، راهپیمایی‌های 13 آبان و 22 بهمن محقق شد و مردم احساس کردند که باید با حضور خود پاسخی دیگر به استکبار و امپریالیسم دهند.  
 
وی به موانع موجود در تحقق حماسه اقتصادی در سال 92 اشاره و خاطرنشان کرد: عوامل بیرونی همچون افزایش فشار تحریم‌ها از سوی دشمن و عوامل درونی همچون وجود تفکر انحرافی موجب کند شدن حرکت حماسه اقتصادی در کشور شد.  
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ادامه داد: وجود برخی تفکرات انحرافی و غلط در جامعه که متصور بودند راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها، نتیجه مذاکرات هسته‌ای است، موجب شد که در مسیر تحقق چنین حماسه‌ای با مشکلات عمده‌ای مواجه شویم.  
 
مقدم‌فر اضافه کرد: اتکاء به مذاکرات و اعتماد به آمریکا یک انحراف در جامعه بود و سرمایه اصلی را که دستگاه‌ها باید برای تحقق حماسه اقتصادی به میدان وارد می‌کردند، کند کرد.  
 
وی خاطر نشان کرد: رفتارهای متناقض آمریکا در طول سال گذشته نشان داد که بایستی با جهاد اقتصادی و اتکاء به ظرفیت‌های داخلی در مسیر مذکور حرکت کنیم و انشاءالله در سال جدید علاوه بر تحقق حماسه اقتصادی، راه اصلی را برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور هموار کنیم.  
 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار