رهبر در تذکر شفاهی مطرح کرد

حذف بیمه زنان خانه‌دار راحت‌ترین راه کمیسیون تلفیق برای تامین نظر شورای نگهبان

نماینده مردم تهران گفت: حذف بیمه زنان خانه‌دار راحتترین راهی بود که کمیسیون تلفیق برای تامین نظر شورای نگهبان انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس با اشاره به ایراد شورای نگهبان درباره بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: شورای نگهبان در ایراد به لایحه بودجه سال 93 موضوع بیمه خانه‌دار را که به صورت تبصره‌های الحاقی در بودجه آمده بود با اشکال مواجه کرد.  
 
وی افزود: از آن‌جایی که بنای مجلس تامین نظر شورای نگهبان است ولی حذف کلی این تبصره راحت‌ترین راهی بود که کمیسیون تلفیق انتخاب کرد.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: در بودجه سال 92 نیز این ردیف آمده بود در بودجه سال جدید با کاهش 75 درصدی بیمه زنان خانه‌دار مواجه شدیم و با وجود ایراد شورای نگهبان بهتر بود که کمیسیون تلفیق این ماده را به گونه‌ای اصلاح می‌کرد که نظر شورای نگهبان نیز تامین شود.  
 علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس با بیمه زنان سرپرست خانوار موافقت کرده است و در جایی از بودجه برای آن اعتبار خاصی در نظر گرفته ولی شورای نگهبان با وجود موافقت مجلس با بیمه زنان خانه‌دار این تبصره را مغایر با قانون دانسته و مجلس نیز با حذف آن موافقت کرده است.  
 
وی افزود: شورای نگهبان با مواردی که جنبه سالانه دارد موافقت نمی‌کند چرا که باید به صورت جداگانه مطرح شود، موضوعات این چنینی قوانین کلی را تغییر می‌دهد.  
 
فاطمه رهبر در پاسخ به اظهارات لاریجانی گفت: با وجود تاکید رهبری در قانون اساسی بیمه زنان خانه‌دار باید در دستور کار قرار می‌گرفت، متاسفانه اکنون رسانه‌های هجمه‌هایی را علیه فراکسیون زنان و نمایندگان زن مطرح می‌کنند و رئیس کمیسیون اجتماعی نیز به این موضوع دامن زده است از این رو می‌خواهیم مجلس تدبیری بیاندیشد تا قانون جداگانه‌ای در این باره به تصویب برسد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: نماینده ، کمیسیون ، تلفیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار