نمایشنامه نویس برگزیده ی پنجمین دوره ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران :

کشف استعدادهای تازه برعهده ی جشن انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران است

"سیروس همتی"، از کاستی‌های مالی به وجود آمده ابراز تأسف کرد و برگزاری انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران را در معرفی چهره‌های جدید بسیار اثرگذار دانست.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری هفتمین دوره ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، سیروس همتی، بازیگر، کارگردان و نمایش‌نامه نویس از کاستی‌های مالی به وجود آمده ابراز تأسف کرد و برگزاری انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران را در معرفی چهره‌های جدید بسیار اثرگذار دانست.

وی در خصوص برگزاری این رویداد عنوان کرد: برگزاری  انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران نشان می‌دهد این رویداد نقش بسیار مهمی در معرفی نویسندگان جوان ایفا می‌کند که برای من در دوره ی پنجم با نمایش‌نامه ی «نیلوفر» اتفاق افتاد و احساس غرور کردم.

وی در ادامه افزود: معتقدم برگزاری این مسابقه حرکت بسیار مثبتی است و به نظرم نویسندگان قابل و با استعداد جوان همچنان یافت می‌شوند که معرفی این چهره‌ها بر عهده  ی کانون نمایش‌نامه نویسان ایران است.

همتی به سفر سال گذشته اعضای کانون نمایش‌نامه نویسان خانه ی تئاتر به کشور ارمنستان اشاره کرد و در این باره گفت:در سال‌های گذشته ارتباطات بین المللی کانون نمایش نامه نویسان ایران آغاز شد و گرچه اعضا ی کانون با هزینه‌ی شخصی به کشور ارمنستان سفر کردند اما این روابط بسیار اثرگذار و مثبت بود. 

این نمایش‌نامه نویس برگزیدهی د.ره ی پنجم انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، ضمن ابراز امیدواری برای ادامه ی این تبادل فرهنگی بیان کرد: قرار بود پس از حضور نمایش‌نامه نویسان ایرانی در ارمنستان قرار براین بود که از هنرمندان آن کشور دعوت کنیم تا درسال جاری در ایران میهمان این کانون باشند اما به دلیل کاستی‌های مالی اتفاق نیفتاد و من امیدوارم حرکت صورت گرفته به دلایل مالی تحت تاثیر قرار نگیرد.

نویسنده ی نمایش‌نامه ی فولاد هرگز زنگ نمی‌زند تصریح کرد: ادامه این  فعالیت بین المللی این کانون به ایجاد شناخت هر چه بهتر هنرمندان ایران از نویسندگان کشورهای همسایه کمک بسیار زیادی می‌کند.

همتی در پایان از کاستی‌های مالی کانون نمایش‌نامه نویسان ایران ابراز تاسف کرد و گفت: ترجمه ی نمایش‌نامه‌های نویسندگانی مثل علیرضا نادری، محمد امیریاراحمدی، محمد چرمشیرحمید امجد به زبان ارمنی بر پایه ی همین روابط صورت گرفت و به نظرم اتفاق بسیار خوبی است که با حمایت مسئولان می تواند ادامه یابد.

هفتمین دوره ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران به دبیری بهزاد صدیقی توسط کانون نمایش نامه نویسان خانه ی تئاتر ایران برگزار می شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار