سرپرست انجمن فوتبال‌دستی:

درصد برگزاری لیگ فوتبال دستی در کشور هستیم

امیرغریبلو اولویت نخست برنامه‌های انجمن فوتبال‌دستی را تأسیس آکادمی و برگزاری لیگ سراسری در کشور بیان کرد.

امیرغریبلو سرپرست انجمن فوتبال‌دستی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن فوتبالدستی جهت بسترسازی و توسعه فوتبال‌دستی در کشور بدنبال تأسیس آکادمی و برگزاری لیگ سراسری در کشور است. تأسیس آکادمی و برگزاری لیگ سراسری در اولویت اهداف و برنامه‌های انجمن فوتبالدستی قرار دارد.  

وی ادامه داد: رشته‌ی فوتبال‌دستی متأسفانه بدلیل مشکلات مالی و مدیریتی به جایگاه اصلی‌اش در جامعه حرفه‌ای آماتوری و همگانی نایل نشده است. برای تحقق این هدف باید یک آکادمی مجهز با امکانات آموزشی و پایگاهی برای رشد استعدادها برپا کنیم تا زمینه برای حضور رشد و پیشرفت این رشته در کشور فراهم و از طرفی محلی برای حضور قهرمانان و ورزشکاران این رشته وجود داشته باشد.  

غریبلو افزود: از دیگر برنامه‌های انجمن فوتبالدستی ورود تیم‌ها و بخش خصوصی لیگ‌های سراسری است. با تدوین برنامه‌ای مشخص این مهم را در کشور راه اندازی و تأسیس می‌کنیم.
  
سرپرست انجمن فوتبالدستی اظهار کرد: رشته فوتبالدستی در کشورمان پیشینه و از جایگاه مناسبی برخوردار است. خوشبختانه این رشته در کشور به طور کامل شناخته شده است و نیاز به ترویج ندارد البته نیازمند به ایجاد یک ساختار و ساماندهی سیستم مدیریتی، نظارتی و فرهنگ‌سازی است.  

وی ادامه داد: از دیگر اهداف انجمن فوتبالدستی راه اندازی این رشته در بین جانبازان، معلولین و بیماران خاص است. البته کاربران این مسئله باید با فدراسیون‌های این افراد مذاکرات لازم انجام دهیم.  

غریبلو افزود: توجه خاص به قشر جوان و به ویژه به سنین پایه برای انجمن فوتبالدستی مهم است. فوتبالدستی از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است لذا برای جوانگرایی و اعتماد به سنین پایه زمینه لازم فراهم است.  

وی ادامه داد: رشته فوتبال‌دستی محدودیت تخصصی، فیزیکی و سنی ندارد و تمام رده‌های سنی در قالب آماتور نیاز به آموزش ویژه برای فعالیت ندارند، البته توجه به پایه‌ها نباید فراموش شود و باید علاقه‌مندان در سنین پایین از آغاز فعالیت با قوانین و نحوه‌ی بازی فوتبال‌دستی آشنا و آموزش داده شوند.  

غیربلو ادامه داد: ورود رشته فوتبالدستی به آموزش و پرورش دانشگاهی کردن این رشته زمینه و بستر لازم را برای فرهنگ‌سازی مهیا می‌کند. راه‌اندازی رشته فوتبال‌دستی در نهادها و سازمان‌ها گسسترش و پیشرفت این رشته را تسریع می‌بخشد.  

انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار