مشهد/ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی :

راهبرد ملت ایران تقابل و رویارویی با نظام سلطه است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مقام معظم رهبری به مذاکرات هسته ای خوشبین نبوده و اعتمادی ندارند پس عاقلانه نیست که راه برون رفت از مشکلات را در مذاکرات و گفت‌وگو با غرب بدانیم .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی ‌فرد در موسسه مشاوره‌ای و جوانان آستان قدس رضوی، در مشهد افزود: استراتژی و راهبرد ملت بزرگ ایران در جریان انقلاب اسلامی در شعارها و اندیشه‌های امام راحل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است که در متن قانون اساسی بر آن تاکید شده و آن تقابل و رویارویی با نظام سلطه است.

ابوترابی فرد گفت: راهبرد نظام تکیه به این مذاکرات نیست،‌ این راهبرد بر مبنای فرمایشات رهبری می باشد و دولت و ملت را به این نکته توجه می‌دهد که مبادا سرنوشت و اقتدار سیاسی را به این گفت‌وگو گره بزنید بلکه باید به اقتدار درونی و خویشتن تکیه و توجه کرد.

او با اشاره به مواضع مختلف سیاسیون ایران درباره مذاکرات هسته ای و اینکه برخی سیاسیون دفاع می کنند، برخی نگاه انتقادی دارند و عده ای میانه هستند افزود:مذاکرات هسته ای یکی از نقاط اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس این توافقات، گروه 5+1فعالیت های هسته ای ایران را طی شش ماه آینده مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد،گفت: به نظر بنده ، گستره این تحقیقات فراتر از معاهده NPT است.

او خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای غرب به این نتیجه رسیده که برای برون رفت از چالش‌های هسته‌ای هیچ راهی جز مذاکره با ایران ندارد و علتش اقتدار و پایمردی ملت ایران و مدیریت مقام معظم رهبری است./س


برچسب ها: راهبرد ، ملت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.