جرم‌هایی که شما را به "التهاب لثه" مبتلا می‌کند

چنانچه سنگ‌ها و جرم‌های چسبیده به حال خود‌‌ رها شوند سبب خواهد شد که لثه‌ها تحریک، قرمز و متورم، حساس و آماده برای خونریزی می‌شوند که عوارض فوق را التهاب لثه می‌نامند.

 عبدالله هروی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: التهاب لثه مقدمه بیماری بافت نگه‌دارنده دندان‌هاست و برای درمان آن لازم است که بهداشت کامل دهان و دندان رعایت شود و جرم‌های دندان توسط دندانپزشک برداشته شود اگر التهاب لثه‌ها درمان نشود بیماری پیشرفت می‌کند و وارد مرحله بعدی خود می‌شود که آن را التهاب بافت‌های اطراف دندان یا بیماری بافت نگه‌دارند دندان‌ها می‌نامند. 

وی افزود: در این بیماری لثه‌هایی که تحریک شده‌اند از دندان‌ها جدا و عقب کشیده می‌شوند و در فاصله بین دندان‌ها و لثه‌ها حفره‌های چرکی ایجاد می‌شود که این حفره‌های به تدریج عمیق‌تر شده به طوری که برای درمان آن نیاز به عمل جراحی لثه می‌باشد. 

هروی تصریح کرد: اگر عمل جراحی انجام نشود استخوان اطراف ریشه دندان‌ها که باعث نگه‌داری و پا برجایی دندان‌ها هستند فاسد و منهدم می‌شوند، به همین دلیل دندان‌ها از محل اصلی خود تغییر محل داده و لق خواهند شد که درمان آن در این مرحله کشیدن دندان‌ها می‌باشد. 


انتهای‌پیام/
برچسب ها: جرم دندان ، التهاب ، لثه ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار