ایران بزرگترین تولید کننده تسمه تایم و دینام خودرو در خاورمیانه/تولیدات صادراتی از مصادیق اقتصاد مقاومتی

بزرگترین واحد تولید کنند تسمه تایم و دینام خودرو در خاورمیانه امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، واحد تولید کننده تسمه تایم و دینام خودرو با حضور معاون استاندار رییس صنعت معدن امروز در شهرک صنعتی شمس آباد واقع در استان تهران به بهره‌برداری رسید.
 
در این مراسم صمدی مدیرعامل این واحد تولیدی با بیان اینکه ظرفیت نهایی این واحد، تولید 8 میلیون قطعه تسمه تایم و دینام خودرو است اظهار داشت: این ظرفیت تا 10 میلیون قطعه نیز قابل افزایش است.
 
وی افزود: البته علاوه بر تسمه تایم و دینام خودرو قطعات لاستیک و تولید کاسه نمد هم در دستور کار است.
 
صمدی با اشاره به اینکه تولید 8 میلیون قطعه تسمه تایم تا پایان سال 93 اجرایی می‌شوداظهار داشت: هم اکنون و در بدو شروع این واحد تولیدی قابلیت تولید 8 هزار قطعه تسمه تایم و دینام خودرو را دارد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر برای صادرات 30 درصد از محصولات این واحد تولیدی در کشورهای عربی به ویژه حاشیه خلیج فارسی و نیز کشورهای آسیای میانه بازاریابی شده است  
 
وی ادامه داد: هم اکنون در این واحد تولیدی 400 نیروی فعال مشغول به کار است که این رقم تا 3 سال آینده به 3 هزار نفر خواهد رسید.
 
***تولیدات صادراتی از مصادیق اقتصاد مقاومتی
 
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران راه‌‌اندازی واحدهای تولیدی که قابلیت صادراتی دارند را از مصادیق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
 
یدالله صادقی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا بودن آن است اظهار داشت: این که شاهد راه اندازی واحدهای تولیدی هستیم که با اتکا به دانش بومی و نیز فناوری نوین علاوه بر تأمین نیازهای جامعه قابلیت صادرات نیز دارند اظهار داشت: راه اندازی واحدهای تولیدی این چنینی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و در سایه اقتصاد مقاومتی است که حماسه اقتصادی تحقق می‌یابد.
 
***تأمین صد درصدی نیاز داخل

معاون برنامه ریزی استان تهران با اعلام  اینکه نیاز داخلی به تسمه تایم و دینام خودرو 15 میلیون قطعه در سال است اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با توسعه این واحد تولیدی ظرف سه سال آینده کل نیاز بازار کشور به انواع تسمه تایم و دینام خودرو توسط تولید کنندگان داخلی تأمین شود.
 
ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران با بیان مطلب بالا در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تسمه تایم خاورمیانه گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 24 میلیون یورویی و 60 میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده و در صورت جذب سرمایه گذاری بیشتر ظرفیت تولید این واحد صنعتی ظرف سه سال آینده به بیش از 15 میلیون قطعه خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که گریبانگیر سرمایه گذاران واحدهای صنعتی و کارآفرینان در کشور است بروکراسی اداری و اتلاف وقت و هزینه فعالان اقتصادی در سازمان‌های عریض و طویل اداری.
 
وی افزود:‌ امیدواریم با اتکا به تدابیری که از سوی دولت برای إفشای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اتخاذ می‌شود مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت از میان برداشته و زمینه برای حمایت دولت از تولید و بخش خصوصی بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید کننده ، تسمه ، دینام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عالیست.ولی بایدبیش ازینتلاش بکنیم.طراح تسمه جدید.اسان بست
آخرین اخبار