هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارش مضحک وزارت خارجه آمریکا نوعی فشار سیاسی بر کشورهای مخالف این کشور است

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکایی‌ها حق اظهارنظر پیرامون حقوق بشر را ندارند، گفت: در حال حاضر ملت‌ها به خوبی دریافته‌اند که آمریکایی‌ها از حقوق بشر به عنوان ابزاری به منظور پیشبرد اهداف شومشان استفاده می‌کنند و گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا پیرامون حقوق بشر نوعی فشار سیاسی بر کشورهایی است که در مقابل آمریکا و سیاست‌های شوم این کشور ایستادگی کرده‌‌اند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا علیه وضعیت حقوق بشر ایران، اظهار داشت: آمریکا آخرین کشوری است که می‌تواند درباره حقوق بشر اظهارنظر کند، علمکرد دولت‌های مختلف آمریکا به ویژه دوران بوش پسر در عراق و افغانستان کارنامه سیاهی از حقوق بشر این کشور نزد افکار عمومی باقی گذاشته است.
 
وی ادامه داد: مسائلی همچون ایجاد زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب در عراق، کشتار مردم بی‌گناه این کشور و افغانستان، و از سوی دیگر موضع‌گیری متفاوت آمریکا درباره بحران سوریه و همچنین قیام مردم بحرین بیانگر آن است که این کشور از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف شومش استفاده می‌کند.

هانی‌زاده تصریح کرد: سیاست‌های نفاق‌آمیز آمریکا علیه دولت‌های مختلف نشان داده که این کشور کوچکترین احترامی به حقوق بشر نمی‌گذارند، از این رو آمریکایی‌ها باید ضمن محترم شمردن حقوق بشر داخلی کشورشان به تامین آن بپردازند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه تاکید کرد: سکوت آمریکا در قبال کشتار مردم بی‌گناه بحرین و دخالت آشکار این کشور در بحران‌سازی در سوریه، نشان می‌دهد که نگاه متفاوتی نزد دولتمردان آمریکایی پیرامون حقوق بشر و ملت‌ها وجود دارد.
 
هانی‌زاده در پایان با بیان اینکه آمریکایی‌ها حق اظهارنظر  پیرامون حقوق بشر را ندارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ملت‌ها به خوبی دریافته‌اند که آمریکایی‌ها از حقوق بشر به عنوان ابزاری به منظور پیشبرد اهداف شومشان استفاده می‌کنند و گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا پیرامون حقوق بشر نوعی فشار سیاسی بر کشورهایی است که در مقابل آمریکا و سیاست‌های شوم این کشور ایستادگی کرده‌‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، بشر ، آمریکا ، ایران ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار