شیراز/

اعتبار ویژه برای طرح صیانت از جنگلهای زاگرس

اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به سر جمع اعتبارات طرح صیانت از جنگلهای زاگرس جنوب کشور در استان فارس اضافه شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی یکروزه روسای طرح و برنامه ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور در شیراز گفت: برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط فارس که در سال های اخیر به دلایل مختلف با تهدیدات جدی مواجه شده است در بودجه سال آینده اعتبار ویژه ای در نظر گرفته خواهد شد.

نورالله کوچ پیده با اشاره به ارتقاء ضریب حفاظتی جنگلها و مراتع از 40 به 90 درصد و افزایش سرانه جنگل در کشور از 17 صدم درصد به 25 صدم درصد در هکتار افزود: برای افزایش ضریب پوشش حفاظتی جنگلها 9 طرح در دست اجرا است.

وی بیان کرد: با وجود آنکه ضریب پوشش حفاظتی جنگلها و مراتع باید طی برنامه پنجم و ششم توسعه به 90 درصد برسد بررسی ها نشان می دهد تا سال 89 تنها توانسته ایم این میزان را تا 40 درصد افزایش دهیم.

این مقام مسوول افزود: بر اساس ماده 15 قانون افزایش بهره وری منابع و کشاورزی، این موضوع در دو قالب طرح های استانی حفاظت و حمایت منابع طبیعی و طرح های صیانت از جنگل های شمال، غرب، جنوب و جنگل های ارسباران پیگیری می شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اولویتها و رویکرد جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بر توانمندسازی و استفاده از مشارکت مردم و جوامع محلی در اجرای طرح های حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی کشور، اجرای عملیات گسترده آبخیزداری، بیابانزدایی و جنگل کاری با توجه به شرایط متنوع اقلیمی کشور، برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی، درون سازمانی و برون سازمانی برای تسریع در تحقق اهداف سازمان در سال آینده تاکید کرد.

وی گفت: ردیف ملی خاصی برای توسعه طرح های مقابله با بیابان زایی در فارس در نظر گرفته شده است و افزایش اعتباری خوبی را در نظر گرفته ایم که در سال 93 این اعتبارات ابلاغ خواهد شد.
کوچ پیده ادامه داد: با افزایش اعتبارات و نیروی انسانی و تمهیداتی که اندیشیده شده می توانیم به شکلی موثرتر اقدام کنیم .
سید کاظم بردبار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز گزارشی از روند اجرای طرح های مورد اجرا را ارائه کرد و گفت: استان فارس علی رغم وجود مشکلات مالی در انجام فعالیتها آماده اجرای طرح های توسعه ای در تمام زمینه های منابع طبیعی و آبخیزداری است و در صورت تأمین و تخصیص اعتبارات، فعالیت های ما افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتبار ، صیانت ، جنگلهای ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.