در دیدار لاورف با فرستاده اخضر ابراهیمی صورت گرفت؛

در خواست لاوروف از ابراهيمی برای ادامه گفتگو بين طرف‌های سوری

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت مأموریت اساسی طرفهای مرتبط با حل بحران در سوریه آن است که طرفهای سوری را به ادامه گفتگو مجاب کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت مأموریت اساسی طرفهای مرتبط با حل بحران در سوریه آن است که طرفهای سوری را به ادامه گفتگو مجاب کنند. 

 سرگئی لاوروف در دیدار با اخضر ابراهیمی در ژنو همچنین از آغاز مجدد سریع مذاکرات  ژنو در خصوص بحران سوریه حمایت کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد لاورف از تلاش‌های  اخضر ابراهیمی به عنوان میانجی مذاکرات بین سوری‌ها که هدفش رسیدن به یک راهکار میانه است و یافتن وجوه مشترک با هدف تسریع در حل وفصل بحران در سوریه است تمجید کرد .

از طرف دیگر لاورف و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در  دیدار در ژنو تأکید کردند راه عبور از بحران در سوریه نیز حل وفصل سیاسی و تضمین ثبات در روند گفتگوها بین سوری‌هاست و گفتگو بین سوری‌ها نیز اصل و اساس بیانیه ژنو یک است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد لاورف و بان کی مون بر لزوم تصمیم گیری توسط خود سوری‌ها در ارتباط با مسائل اساسی مربوط به آینده سوریه بر  اساس توافق متقابل تأکید کردند.

لاوروف در سخنانی در شورای حقوق بشر بر لزوم توجه به ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی ملتها و مبارزه با هرگونه تلاش برای ازسرگیری منازعات نژدپرستانه تأکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار