حبیبی در نشست خبری:

عده‌ای می‌خواهند صورت مسئله فتنه ۸۸ را پاک کنند/ قانون الزام آوری جهت ایجاد خانه احزاب نداریم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره اصلاحات معتقد بود اسم این وزارت تنها فرهنگ باشد که عمق آن به معنای بیطرف بودن دولت در فرهنگ را بیان می‌کند، من معتقدم این تفکری بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه -۱۳ اسفندماه - برگزار شد، ضمن یاد و خاطره از مرحوم عسگر‌اولادی دبیرکل پیشین حزب موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: این اولین جلسه‌ای است که پس از رحلت "مرحوم عسگر اولادی تشیکل" شده.

وی ادامه داد: این مرحوم در تمام دوره حیات موتلفه اسلامی از شخصیت‌های تراز اول موتلفه بود و از زمانی که دبیرکلی حزب را پذیرفت و پس از واگذاری این سمت همیشه نفر اول موتلفه اسلامی تا پایان حیاتش بود.  
 
حبیبی ادامه داد: پس از ارتحال مرحوم عسگراولادی ضایعه درگذشت مرحوم پرورش و پس از آن مرحوم حاجی حیدری را داشتیم که یکی از خصوصیات حاجی حیدری این بود با وجود گذراندن ۱۳ سال زندان در زمان طاغوت ناشناخته زندگی کرد. 

*مدیریت در حزب یک مدیریت سیستمی است
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه "مرحوم عسگر اولادی" سیاست متکی بودن به سیستم بهجای متکی بودن به فرد را در موتلفه کلید کرد، افزود: مرحوم عسگر اولادی بار‌ها تاکید کرد که به هیچ کس نباید متکی باشد، نتیجه تمهید وی از ۱۵ سال پیش در موتلفه این است که در مجموعه حزب موتلفه اسلامی به هیچ فردی اتکای انحصاری نداریم، ولو این فرد دبیرکل حزب باشد، بنابراین مدیریت در حزب یک مدیریت سیستمی است.  
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه این نشست به موضوعات اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما معتقدیم اگر بودجه نویسی در کشور و ارائه برنامه و بودجه‌های سالانه (پنج ساله) همانطور که در چشم انداز ۲۰ ساله مدنظر قرار گرفته، با‌‌ همان موارد مرتبط در بودجه کل تشکیل شود، مشکلات اقتصادی ما کمتر خواهد شد.  
 
حبیبی تاکید کرد: وقتی کسر بودجه می‌تواند تبعات سوئی را برای موضوعات مختلف اقتصادی در بر داشته باشد، البته نداشتن کسر بودجه بایستی واقعی بوده و رقم گذاری نشده باشد، در این رابطه بهترین راه اجرای ماده ۵۳ در قانون اساسی است.  
 
وی ادامه داد: ماده ۵۳ قانون اساسی می‌گوید"تمام درآمدهای دولت ابتدا باید به خزانه واریز شده و با تخصیص وارد شده به مرحله هزینه درآید"، البته توجهاتی در سالهای اخیر نسبت به این موضوع جلب شده است، اما کامل نبود. 

*شرکت‌های دولتی حیاط خلوت‌ دولت هستند
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه معتقدم شرکت‌های دولتی حیاط خلوت‌های دولت هستند، افزود: عدم واریز درآمدهای دولت به ویژه از طریق شرکت‌های دولتی یک دسته بازی را به دور از چشم مجلس برای دولتی‌ها فراهم می‌کند، اما ضابطه قانونی خاصی ندارد. 

*دیوان محاسبات تفریق بودجه را به موقع تقدیم مجلس کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: در موضوعات بودجه‌ای معتقدیم دیوان محاسبات تفریق بودجه را به موقع تقدیم مجلس کند تا برای تدوین برنامه و بودجه سال بعد، بتواند از این تفریق‌ها استفاده کند؛ چرا که برخی مواقع تاخیر در تفریق بودجه طوری است که برای تنظیم بودجه وقت و زمان کافی نیست و فایده‌ای هم ندارد.

حبیبی با اشاره به مسائل فرهنگی موجود در کشور ادامه داد: معتقدیم تکیه اصلی مردم و دولت در تنظیم و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در شکل دادن به برنامه‌ها باید براساس اصول اسلامی و قرآنی باشد و دولت نمی‌تواند در این مسائل دستگاهی بی‌طرف باشد، چنانچه برای برخی دولت‌ها این تصور پیش آمده است که دولت نباید کاری به فرهنگ داشته باشد. 

* بی‌طرف بودن دولت در فرهنگ تفکری بسیار خطرناک است
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره اصلاحات معتقد بود اسم این وزارت تنها فرهنگ باشد که عمق آن به معنای بیطرف بودن دولت در فرهنگ را بیان می‌کند، من معتقدم این تفکری بسیار خطرناک است.  
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما نمی‌توانیم دستگاه‌های بیطرفی را به عنوان دولت داشته باشیم و دلمان را خوش کنیم که دیگران در غرب نمی‌خواهند دولت ایدئولوژیک باشد، البته دروغ بزرگی که غرب به ما تحویل داد و خودشان خلاف آن را انجام دادند و آن اینکه آن‌ها می‌گویند اصولا دولت باید لائیک باشد.  
 
وی افزود: این اجرا از سوی کشورهای غربی برای کشورهای غیر غربی ایراد شد، اما هیچ کدام از دولت‌های غربی دولت غیر ایدئولوژیک نیستند، ایدئولوژی حاکم در آنجا لیبرال دمکراسی است.  
 
حبیبی اظهار داشت: حال ما می‌خواهیم با ایدئولوژی اسلامی کار فرهنگی و غیر فرهنگی انجام دهیم و غرب ما را نصیحت می‌کند که شما نباید دولت ایدئولوژیک داشته باشید، بنده معتقدم بایستی خلاف نظر آن‌ها عمل کنیم، چرا که ما مبانی متقنی همچون مبانی اسلامی داریم و می‌توانیم به این مبانی که از آن‌ها دم می‌زنیم، استناد کنیم.  
 
حبیبی خاطرنشان کرد: مبانی که از منبع لایتناهی علم از جانب خداوند متعال برای ما آمده است، تولید فکری بشری نیست که قید زمانی و مکانی داشته و چند وقت یکبار عوض شود. مستند اصلی ما برای متقن بود مبانی این است که اصولا ایدئولوژی ما مبنای خدایی دارد، بنابراین با مبانی غنی اسلامی ایرانی در مواجهه با مسائل فرهنگی و غیر فرهنگی در همه شئون برنامه‌های خوبی داریم و می‌توانیم با تکیه بر اصول آن‌ها را اداره کنیم. 

*وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند در قضایای مختلف اعلام بیطرفی کند
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند در قضایای مختلف اعلام بیطرفی کند، افزود: از اظهاراتی همچون تقسیم هنرمند و هنر به ارزش و غیر ارزش تعجب کردیم که موضع گیری خود نسبت به این موضوع را انجام دادیم.  
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: آیا شهید آوینی را می‌توانید در ردیف هنرمندان مورد پسند هالیوود در یک طرف قرار دهید که البته نمی‌توانید، لذا تقسیم هنر و هنرمند به ارزش و غیر ارزش یکی از داعیه‌های ماست که نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جریانات تندرو در حال بازسازی هستند و اخیرا در اجلاس همدان نیز شاهد آن بودیم، برنامه شما برای مقابله با این موج در حال خیزش چیست؟ گفت: ما از اول انقلاب شاهد توطئه‌های فراوانی با مقصود براندازی نظام در کشور بوده‌ایم، اما در ۱۸ تیر ۷۸ این توطئه‌ها شکل خیابانی پیدا کرد. این توطئه کار حساب شده‌ای بود که در آن توطئه گران عده‌ای را به خیابان آوردند که در مقابل ۲۳ تیر ۷۸ مردم به صورت خودجوش به کف خیابان آمدند و اظهار کردند "برای خنثی کردن توطئه‌ها از هیچ اقدامی ابا نخواهند داشت".  
 
حبیبی با اشاره به حضور "دکتر روحانی" رئیس جمهور وقت به عنوان سخنران ۲۳ تیر در آن زمان اضافه کرد: دعا می‌کنیم که مواضع رئیس جمهور نیز همانند مواضعشان در ۲۳ تیر ۷۸ باقی بماند، به هرحال آن توطئه نیز شکست خورد و توطئه بعدی در فتنه ۷۸ به بهانه انتخابات شکل گرفت.  
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اگر نگاهی به فتنه ۸۸ کنیم، مشابهت فراوانی با انقلاب نارنجی دارد که آخرین آن در اوکراین شکل گرفت و رفتارهای برخی تشکلات و افراد در فتنه ۸۸ که رنگ واقعی نارنجی داشت ولی آن زمان آن را تبدیل به رنگ سبز کردند می‌توان ملاحظه کرد.  
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به حماسه ۹ دی از سوی مردم افزود: مردم در صبر و انتظار بسر بردند تا ۹ دی ۸۸ با حضور ده‌ها میلیونی در اکثر نقاط کشور پاسخ اصلی را به سران فتنه ۸۸ و کسانی که با قصد براندازی به میدان آمده بودند را داد. 

*عده ای می‌خواهند صورت مسئله فتنه ۸۸ را پاک کنند
 
وی با اشاره به توطئه‌های اخیر بیان داشت: اخیرا چندماهی است که عده‌ای جو را برای کارهای خلافی که در گذشته انجام دادند مساعد دیدند و ابتدا می‌خواهند صورت مسئله فتنه ۸۸ را پاک کنند، چرا که یکی از آن‌ها اخیرا با طلبکاری گفته بود حاضریم که از کارهای انجام شده‌مان صرفنظر کنیم و ما خواهش می‌کنیم هیچ‌گاه صرفنظر نکنند و بدانند که مردم همچنان در دفاع از انقلاب هستند.

حبیبی با اشاره به همایش اخیر اصلاح‌طلبان همدان افزود: اخیرا فعالیت‌هایی از سوی برخی افراد من جمله یکی از افرادی که در همدان در همایش اصلاح‌طلبان سخنرانی کرده است، شاهد بودم که لازم می‌دانم از برخورد مردم،‌ استاندار همدان و جامعه روحانیت این استان که صریحا موضع‌گیری کردند، تشکر کنم.

*توطئه‌ها تمام شدنی نیست/ باید آمادگی خود را افزایش دهیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: معتقدم تا زمانی که برای حفظ ارزش‌ها پا می‌فشاریم توطئه‌ها تمام شدنی نیست، ما بایستی آمادگی‌مان را برای توطئه‌ها در کشور روز به روز افزایش دهیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حزب موتلفه اسلامی چه برنامه‌ای برای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارد؟ تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل خود مردم هستند،‌ اگر بتوانیم دولت را در اجرای سیاست‌های مقاومتی در جایگاه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، کنترل و مقاومت قرار دهیم و کار را برای اجرا به دست مردم بسپاریم،‌ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به خودی خود محقق می‌شود.

*تکیه اصلی ما بر اقتصاد مقاومتی، باید وضعیت‌ داخل کشور باشد

وی اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ناظر به سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: در این راهبرد نگاه به بیرون قطع نمی‌شود اما این نگاه غیر از اتکا به خارج از کشور است که در غیر این صورت محقق نخواهد شد، این به این معناست که واقعیت‌های بیرون نظام کشور  را در نظر بگیریم، اما تکیه اصلی ما بر اقتصاد مقاومتی، وضعیت‌های داخل کشور باشد.

*اگر قرار بود در همه امور از زورگویان بین‌المللی اجازه می‌گرفتیم اصلا انقلاب نمی‌کردیم

حبیبی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند اگر با غرب سازش نکنیم به حل مشکلات اقتصادی نخواهیم رسید، بیان داشت: این تفکر و نگاه خطرناک است و درست مقابل تفکر انقلاب اسلامی قرار دارد، بنابراین اگر قرار بود در همه امور از زورگویان بین‌المللی اجازه می‌گرفتیم اصلا انقلاب نمی‌کردیم.  

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: تداوم انقلاب با همان مبانی گذشته منوط به رعایت اتکا به خویشتن است که منظور ما قطع رابطه با بیرون از کشور نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان افزود: ما در موتلفه اسلامی همانند عامه مردم تصور داریم که اگر بتوانیم از جایگاه اقتدار،‌ عزت نفس و مصالح کشور تحریم‌ها را کم کرده و به حل مشکلات اقتصادی برسیم، مخالفیم، چرا که معتقدیم در این زمینه نباید بهانه‌ای به دست دشمنان دهیم و بایستی تکیه بر توان داخلی داشته باشیم.

وی با اشاره به نبود اساسنامه شرکت نفت، اضافه کرد: ما به دلیل نبود این اساسنامه از سال‌ها پیش اعتراض کردیم چرا که این یک موضوع غیرمنطقی است که شرکتی با آن حجم و درآمد صعودی فاقد اساسنامه باشد، این مهم از موارد تعجب حزب موتلفه اسلامی بود که تذکر آنرا از سال‌های گذشته بارها داده‌ایم.

*بهره‌مندی شرکت نفت از موتلفه اسلامی در بخش‌های اقتصادی

حبیبی ادامه داد: اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویسی را برای اساسنامه شرکت نفت نوشته که از آن استقبال کردیم و نظرات‌مان را به مرکز پژوهش‌های مجلس به شکل مکتوب ارائه‌ داده‌ایم و آنها نیز پاسخ ما را به صورت مکتوب دادند و اعلام آمادگی کردند که از همکاری موتلفه اسلامی در بخش‌های اقتصادی و اساسنامه شرکت نفت بهره برند. 

*قانون الزام آوری جهت ایجاد خانه احزاب نداریم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به الزامات ایجاد خانه احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد خانه احزاب به استناد، از ابتدا الزام قانونی نبوده است به این معنا که قانونی که ایجاد خانه احزاب را الزام‌آور کند، نداریم اما این مهم می‌تواند به عنوان یک امر توافقی شکل بگیرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان افزود: ما هیچ جنبه موجهی را در اقداماتی که اکنون برای احیای خانه احزاب گذشته انجام می‌شود، ملاحظه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: خانه احزابی که در آخرین دوره کاری‌اش تشکیل شد امری تمام شده تلقی می‌شود به شکلی می‌توان گفت خانه احزابی که سال‌هاست از حیاتش می‌گذرد در وعده‌ای می‌خواهند اقدامات گذشته را نبش قبر کنند.

حبیبی افزود: در کشور ما بیش از 220 حزب مجوز دار وجود دارد که طبق گفته یکی از معاونین وزیر کشور از میان این احزاب مجوز‌دار بیش از 150 حزب حتی ذره‌ای فعالیت ندارند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بیشتر این احزاب در دوران اصلاحات شکل گرفت، بیان داشت: بیشتر احزاب مجوزدار که در دوره اصلاحات شکل گرفت به این دلیل بود در مجامعی که با رای یک موضوع به تصویب می‌رسد، اصلاح‌طلبان رای اکثریت داشته باشند.

*خانه احزاب قرار نبود با هدف جناحی و جنگ میان جناح‌ها تشکیل شود

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما توان راه‌اندازی 220 حزب در کشور را بدون داشتن مشخصات کامل یک حزب تمام عیار داریم اما چون ما این کار را غیر منطقی می‌دانیم به آن نمی‌پردازیم. اگر ضوابطی همچون دفاتر استانی و اعضای حداقل تا صد نفر را نداشته باشیم رشد قارچ‌گونه احزاب را خواهیم داشت که این موضوع را اصلاح‌‌طلبان در دوره اصلاحات توسعه سیاسی می‌دانستند اما من نمی‌دانم این توسعه با توسعه 200 حزب چه نسبتی دارد.

وی تاکید کرد: مسئله خانه احزاب بایستی این موضوع حل شود که کدام احزاب با چه مشخصاتی دعوت شوند، اصلاح‌طلبان می‌خواهند کار نادرست گذشته خود در این خانه را تکرار کنند و خانه احزاب قرار نبود با هدف جناحی و جنگ میان جناح‌ها تشکیل شود ما معتقدیم خانه یک تشکیلات صنفی است.

* برای توسعه فرهنگ تحزب در کشور باید مشترکا تلاش کنیم

حبیبی تاکید کرد: در خانه احزاب گردهمایی ایجاد منشور مختص به آن و تعریف خط قرمزهای آن لازم است و باید معتقد باشیم برای توسعه فرهنگ تحزب در کشور مشترکا تلاش کنیم تا اثری بهتر و مهم‌تر داشته باشد.

*شایعه وصیت مرحوم عسگراولادی در مورد رفع حصر از کجا نشات می‌گیرد؟

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه "مرحوم عسگراولادی" در وصیت‌نامه خود از رفع حصر "موسوی" و "کروبی" صحبت کرده و در 22 بهمن دکتر روحانی پیرامون تعامل و آشتی ملی صحبت کرده‌ بودند در این زمینه توضیح دهید، گفت: مرحوم عسگراولادی در وصیت‌نامه‌اش هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است من نمی‌دانم از کجا شایع شده که مرحوم برای رفع حصر وصیت کرده وی حتی این موضوع را شفاها هم مطرح نکرده است.

*روایتگری از اظهار نظر مرحوم عسگراولادی درباره سران فتنه

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در آن زمان مرحوم عسگراولادی از کیفیت چندین ساله خود استفاده کرد و گفت "به اینها سران فتنه نگو" و به جای آن از کلمه مفتون استفاده کرد همان موقع از وی سوال شد که "شما می‌گویید نظام از جرم نابخشودنی سران فتنه صرفه‌نظر کند" که مرحوم عسگراولادی سریع پاسخ داد "من به این معقوله سریع وارد نشدم بلکه قوه قضاییه خودش تشخیص می‌دهد که این جرم تا چه حد است و چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفته شود".

وی با بیان اینکه "مرحوم عسگراولادی" ریشه اصلی فتنه را همچون مقام معظم رهبری در خارج از کشور اعلام کردند، اظهار داشت: معظم‌له فرمودند ریشه اصلی فتنه در خارج از کشور است که افراد داخلی ما به دام آنها افتادند. عسگراولادی با این توجه نشان دادن به ریشه فتنه قصد داشت زمینه‌ای را فراهم کند تا کسانی که جریان فتنه را در داخل کشور مدیریت کردند لااقل ریشه‌های خارجی را محکوم کند و حداقل یک قدم جلو گذاشته و نظر مردم و نظام را نسبت به خود تلطیف کند.

*مرحوم عسگراولادی در توصیه‌های خصوصی هرگز به رفع حصر اشاره نکرد

حبیبی ادامه داد: آنها از این فرصت استفاده نکردند و در مواضع خود باقی ماندند حال مجدد تکرار می‌کنم عسگراولادی به هیچ وجه حتی در توصیه‌های خصوصی‌اش به رفع حصر اشاره نکرده و گفته شما کذب محض است.

*بایستی یک قهر ملی و نزاع داخلی را در کشور فرض کرده باشیم که بخواهیم دم از آشتی بزنیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی پیرامون آشتی ملی در کشور که از سوی "دکتر روحانی" اعلام شده بود، گفت: بایستی یک قهر ملی و نزاع داخلی را در کشور فرض کرده باشیم که بخواهیم دم از آشتی بزنیم آیا در میان مردم ما چنین چیزی وجود دارد که معتقدم وجود ندارد چراکه 22 بهمن امسال همانند سال‌های گذشته این موضوع را نشان داد.

*موضوع قهر ملی مشکوک است/ تکلیف قانون با مجلس است

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قهر در جایی است که میان مردم صف‌بندی و نزاع وجود داشته باشد، اضافه کرد: برخی در این میان سواستفاده کرده و می‌خواهند صورت مسئله تضاد بین انقلاب و ضد انقلاب‌ها را تغییر دهند طبیعی است که از مدت‌ها پیش میان کسانی که انقلابی بودند و کسانی که با آنها مخالف هستند تضاد وجود دارد بنابراین موضوع قهر ملی مشکوک است چراکه قهری نیست که به دنبال آشتی باشیم.

وی با بیان اینکه میان مجلس و دولت جنگی نیست، افزود: تکلیف قانون با مجلس است و ممکن است در مواردی میان دولت و مجلس اختلاف نظر باشد که مضر است.

حبیبی ادامه داد: اگر درمجلس تلاش براین باشد که هرچه دولت می‌گوید مخالفت کند آن موقع باید شاهد اختلاف باشیم که به هیچ وجه به مصلحت نظام و مردم و دولت نیست.

*24 خرداد درس عبرت برای اصولگرایان شد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه اصولگرایان پس از انتخابات 24 خرداد برای رسیدن به اجماع و همگرایی جلسات چراغ خاموشی را ارائه دادند که هیچ خروجی مشخصی نداشت حزب موتلفه اسلامی در این زمینه چه تدبیری را اتخاذ کرده است؟ گفت: اتفاقاتی که در آن زمان (انتخابات 24 خرداد) رخ داد درس عبرتی برای جریان اصولگرایی شد که مصلحت این جریان را به مصلحت هر تشکلی از اصولگرایان ترجیح دهد. بایستی بدانیم اگر احزاب و تشکل‌های وابسته به جریان‌های اصولگرایی مصلحت خود را به مصلحت جریان اصلیشان ترجیح دهند نه به مقصود حزب می‌رسند و نه به مصلحت اصولگرایی لذا لازمه این امر ترجیح مصلحت جریان به مصلحت حزب است که موتلفه تا این زمان نشان داده که در این مشی حرکت کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه خط پیروان رهبری با بیان اینکه به تنهایی وارد میدان شدن پیروزی اصولگرایان را ضعیف می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان به صورت دسته‌جمعی وارد صحنه شوند احتمال پیروزی افزایش می‌ِیابد عقل سیاسی حکم می‌کند که در  جریان بحث و تبادل نظرها مصلحت جریان اصولگرایی را پذیرفته باشیم.

* از دو ماه پیش فعالیت‌ها در حزب موتلفه برای انتخابات مجلس دهم آغاز شده است

وی با بیان اینکه از دو ماه پیش فعالیت‌ها در حزب موتلفه برای انتخابات مجلس دهم آغاز شده است، گفت: ما این فعالیت‌ها را با حاکمیت این روحیه در موتلفه آغاز کرده‌ایم که با سایر تشکل‌های اصولگرایی در حوزه‌های مختلف سعی کنیم با یک نامزد مشترک انتخابات مجلس دهم را شروع کنیم. این مهم در جلساتی که با دبیران استان‌ها داشتیم دنبال می‌شود.

*باید زمینه را برای انتخابات 94 فراهم کنیم و با نامزدی واحد وارد رقابت شویم

حبیبی با بیان اینکه ائتلاف بزرگ اصولگرایان آسان نیست، یادآور شد: این کار غیر آسان را دنبال خواهیم کرد، چه بسا موفقیت‌هایی حاصل شود همچنین با وجود فاصله دو سال به انتخابات مجلس شروع تقویت تعاملات جریان اصولگرایی را دیر نمی‌دانم بنابراین بایستی زمینه‌ای را برای انتخابات 94 فراهم کنیم و تا آنجایی که موثر است با نامزدی واحد وارد رقابت شویم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: سیاست کلی ما این است که تشکل‌های وابسته به جریان اصولگرایی در انتخابات سال 94 نامزدی مشترک از کل جریان اصولگرایی را به میدان رقابت وارد کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون حزب فراگیر اصولگرایی و بیان مواضع حزب موتلفه نسبت به جریان افراطی موجود در کشور افزود: من تشکیل حزب فراگیر را در یک کلمه نشدنی می‌دانم و معتقدم هر کسی به دنبال تشکیل چنین حزبی باشد به جایی نمی‌رسد، ما بایستی تلاش کنیم با تشکل‌های وابسته به جریان اصولگرایی بیشتر در بزنگاه‌های انتخاباتی ائتلاف داشته باشیم که این مهم بدون تشکیل حزب فراگیر نیز میسر است.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی همواره با جریانات انحرافی در دولت دهم و جریانات افراطی داخلی مقابله می‌کند.

حبیبی پیرامون رابطه دولت یازدهم با احزاب سیاسی کشور تصریح کرد: دکتر روحانی خود معتقدند که در کشور حزب نداریم و به جای کلمه حزب از اصطلاح قبیله استفاده کردند، میل دولت فعلی نسبت به احزاب و تحزب را درچند ماه اخیر نمی‌توان انکار کرد که این مهم را در دعوت از سران احزاب در وزارت کشور دیدیم و قابل توجه است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همگرایی اصولگرایان را امری مشکل ارزیابی و خاطر نشان کرد: همگرایی اصولگرایان را در یک کلمه غیرممکن نمی‌دانم.

**دولت نسبت به برخی مطالب که به مقدسات اشاره دارد موضع گیری کند

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا دولت موضع خود را در توهین به مقدسات درنشریات صریحا اعلام نمی‌کند گفت: دولت در مسائل فکری و ارزشی نمی‌تواند بی‌طرف باشد چراکه دولت اسلامی است برخی موضع‌گیری‌های وزارت ارشاد و وزرادر مسائل فرهنگی قابل انتقاد است این به این دلیل است که عده‌ای به بهانه آزادی در پی احیاء مقدمات فتنه هستند که دولت نیز نمی‌تواند در این مورد بی‌تفاوت باشد.

حبیبی با اشاره به اقدامات اخیر روزنامه آسمان در غیر انسانی دانستن لایحه قصاص افزود: ما انتظار داشتیم مقامات ارشاد به عنوان یک نهاد دولتی با آن برخورد کند چراکه امام خمینی(ره) حکم ارتداد جبهه ملی را در آن زمان صادر کردند اما اخیرا عده‌ای تصور می‌کنند که باز همان حرف‌های 35 سال گذشته را می‌توانند دوباره احیاء کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت عمل کنند اضافه کرد: مقامات رسمی دولتی در مواقعی که ارزش‌ها و قوانین ما پایمال می‌شود بدون در نظر گرفتن نظرات لیبرالی مقابله کنند بنابراین احساس خطر می‌کنند از این جهت که کسانی که با فتنه‌ 88 سر و کاری داشته‌اند حضورشان در دولت پررنگ شود که این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: دولت با چنین خطری مواجه است که خودش نیز از حل آن بر نمی‌آید دولت باید محورهای امور فرهنگی را از سوی مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما تحت نظر قرار دهد بنابراین انتظار داریم مقامات دولتی در رابطه با مواردی که در برخورد احکام اسلامی پیش آمده موضع‌گیری کنند و این عدم موضع‌گیری را هم نمی‌توان به نفع دولت تلقی کرد.

حبیبی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا موتلفه اسلامی به دولت تاخت و تاز می‌کند، چرابارفتن مرحوم عسگراولادی رفتار معتدل حزب از بین رفته است اظهار داشت: به شما توصیه می‌کنم مصاحبه اخیر من با روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد را که در دو شماره چاپ شد ملاحظه کنید پاسخ سوال شما داده می‌شود حتی در مورد اصلاح‌طلبان هیچ نکته منفی را نگفتم.

**میراث دار مرحوم عسگراولادی هستیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مواضع هفتگی حزب متبوعش گفت: این مواضع به صورت مجموعه‌ای از تفکرات اعضا بیان می‌شود و اینکه می‌گویید رفتار معتدل پس از ارتحال عسگراولادی از میان رفته است به هیچ وجه این گونه نیست ما میراث‌دار عسگراولادی هستیم و خدمت به این میراث را واجب سیاسی دائمی می‌دانیم و معتقدیم باید باکسی که با ما اختلاف نظر دارد تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمونه‌ای از تاخت و تاز ما به دولت را بیان کنید افزود: با دولت 4 نوع ارتباط وجود دارد تشکل‌هایی که دولت را بی‌چون و چرا قبول دارند، تشکل‌هایی که دولت را ردمی‌کند،کسانی که اهمیتی به کار دولت نمی‌دهند و کسانی که با قصد حمایت دولت نقاط ضعف آن را در کنار نقاط مثبت مطرح می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان تاکید کرد: در موضوع مذاکرات ژنو حرف ما براساس مباحث کارشناسانه بود با این حال برخی جریانات اصولگرایی مذاکرات را خیانت به انقلاب و اسلام دانستند اما ما معتقدیم ضمن اطلاع از نظر دیگر اعضای حزب موضع‌گیری‌هایمان را مطرح می‌کنیم.

حبیبی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های حزب موتلفه انشانویسی نیست ادامه داد: ما ابتدا در شورای10 نفره پیش‌نویس موضع‌گیری خود را تهیه کرده و بار دیگر در میان اعضا مطرح می‌کنیم و در نهایت دبیرکل آن را جمع‌بندی می‌کند.

**همواره حامی دولت بوده‌ایم

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به حمایت‌های حزب موتلفه از دولت یازدهم افزود: ما همواره از این دولت پشتیبانی کرده‌ایم حتی در دولت دوم خرداد (اصلاح‌طلبان) چوب لای چرخ گذاشتن را حرام شرعی می‌دانیم اما اینکه دولت به عنوان حزب مداح عمل کند معتقدیم تا به امروز مرتکب این کار نشده و نمی‌شوند ما کار مثبت دولت را تایید ونقاط ضعف آن را تذکر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع اعتدال را امری اسلامی می‌دانیم و تند و کند رفتن را غیر اسلامی ارزیابی می‌کنیم اظهارداشت: زمانی که از اعتدال دم می‌زنیم بایستی تمام اصول آن را داشته باشیم ما در ملاقات اول با دکتر روحانی گفتیم مواضع شما در فراجناحی بودن و جلوگیری از افراط و تفریط را تاییدمی‌کنیم اما اکنون معتقدیم دولت از مواضع اعلام شده عدول کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با تاکید براینکه سنگین بودن کفه اصلاح‌طلبان از کفه اصولگرایان مغایر با اعتدال و فراجناحی بودن است گفت: دولت یازدهم بایستی به شعارهای زمان اول روی کار آمدنش عمل کند، کشور رانمی‌توان با افراط و تفریط اداره کرد ما مشی اعتدال را در حرکت پشت سر مقام معظم رهبری می‌دانیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: رقابت جدی میان اصولگرایان و رقبای آنها به ویژه اصلاح‌طلبان وجود دارد که این جریان تصور می‌کند می‌تواند افراد بیشتری را وارد مجلس کند البته من معتقدم فعالیت اصلاح‌طلبان در داخل نظام مفید است مقام معظم رهبری فرموده‌اند هرکس اسلام، نظام و خط و سیره ولایت فقیه را قبول داشته باشند خودی است و کسانی که این اصول را هم ندارند شهروند بوده و بایستی حقوق شهروندی آنها را حفظ کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار