تا پایان اسفند ماه صورت می‌گیرد

"مراکز علمی کاربردی" غیر استاندارد تعطیل می‌شوند

مراکز علمی کاربردی باید استانداردهایی را که توسط دانشگاه تعیین شده رعایت کنند، یکی از این موارد که در استاندارد سازی مراکز مهم است تکیه ۶۰ درصد آموزش‌ها در محیط کار می‌باشد.

دکتر‌پور عباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هزار مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند اما در بررسی‌های انجام شده مشخص شد از این تعداد در کل کشور ۲۰۰ مرکز از لحاظ کیفی حد نصاب لازم را ندارد و بیش از ۵۰ مرکز از این تعداد به علت نداشتن حداقل استاندارد‌های لازم در نظام آموزش مهارتی تا پایان اسفند ماه سال جاری تعطیلی خواهند داشت.

وی گفت: ما باید به هدف آموزش‌های کاربردی و سایر اهداف مکان نظام آموزش مهارتی توجه ویژه داشته باشیم و با مراکز علمی کاربردی که به دستگاه‌های دولتی هم وابسته‌اند هیچ نظارتی نداریم و در صورت محرز شدن نبود استاندارد در این مراکز هم براساس قانون عمل می‌کنیم.

وی افزود: تا به حال هم در خصوص آموزش‌های کاربردی در محیط کار به تعدادی از مراکز و موسسات علمی کاربردی تذکر داده‌ایم چرا که باید براساس تحصیل در نظام آموزش مهارتی ۶۰ درصد آموزش‌ها در هر رشته در محیط کار واقعی صورت گیرد و در صورت عدم رعایت این موضوع با آن مرکز و موسسه برخورد خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار