افسردگی موجب از بین رفتن توده استخوانی می‌شود

بر طبق نتایج مطالعات اخیر، افسردگی به ویژه درجات شدید آن می‌تواند موجب کاهش یا از بین رفتن توده استخوانی شده و از این طریق خطر پوکی استخوان یا شکستگی را افزایش مي دهد.

امیررضا حقانی فوق تخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: مشکلاتی نظیر پوکی استخوان، کاهش تراکم استخوان و شکستگی‌های مختلف استخوانی، مشکلاتی شایع و مهم در بین افراد جامعه است که به ویژه در سنین میانسالی به بعد و همچنین در بین خانم‌ها شایع‌تر است.
 
وی با اشاره به انجام تحقیقات مختلف در زمینه تأثیر عوامل و حالات روحی و روانی بر روی استخوان‌های بدن، تصریح کرد: استرس، اضطراب و افسردگی از جمله اختلالات روحی روانی است که بر طبق نتایج مطالعات مختلف، می‌تواند عوارض منفی بر استخوان‌ها داشته باشد.
 
حقانی تأکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، افسردگی به ویژه درجات شدید آن می‌تواند موجب کاهش یا از بین رفتن توده استخوانی شده و از این طریق خطر پوکی استخوان یا شکستگی را افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه تأثیر افسردگی بر بروز مشکلات استخوانی در زنان بیشتر از مردان است، یاد‌آور شد: بر اساس مطالعات انجام شده، زنانی‌ که از افسردگی و اختلالات شدید روانی رنج می‌برند، بیشتر از سایر زنانی که از این نظر سالم هستند دچار کاهش تراکم استخوانی و عوارض حاصل از آن می‌شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار