برقراری طرح دوستی با فرزند برترین شیوه تربیتی

یک کاشناس امور اجتماعی گفت: اگر والدین با فرزندان نتوانند رابطه خوبی برقرار کنند،‌ فرزند در آینده به جای گوش دادن به حرف‌های والدین، صحبت‌های دوستانشان را سرلوحه قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرزندان امیدو آینده هر خانواده‌ای محسوب شده و والدین همه تلاش خویش را صرف تربیت فرزندان کرده تا بتوانند باعث سرافرازی خود و خانواده خویش گردند که اگر در راه تربیت فرزندان کوتاهی صورت گیرد ممکن است باعث بروز انحراف در راه و مسیر زندگی‌شان گردد.
 
در حاضر به علت تحرک جغرافیایی فرزندان زمینه دور ماندن آنها از چشم والدین فراهم شده و پدر ومادر برای همیشه نمی‌توانند فرزندان خود را به طورمستقیم کنترل کنند.
 
نظام تربیتی در خانواده به گونه‌ای اجرا شود که فرزند به یک بلوغ رشدی رسیده و آنها به مهارت خودکنترلی دست یابند که در این زمان با توجه به تغییر و تحولات بدست آمده، ‌رسیدن به چنین مهارتی کمی دشوار باشد و خانواده باید همه تلاش و کوشش خود را انجام داده تا مهارت خود مدیریتی در فرزند ایجاد شود.
 
بای آسیب‌شناس خانواده و جامعه در این زمینه گفت:‌ اگر خانواده فرزند را طوری تربیت کند که نیازی به کنترل مستقیم وی نباشد سبب شده که فرزند در نبود والدین دچار مشکل تربیتی خاصی نشده و راه رشد و تعالی خود را طی کند،‌ ولی به علت وجود عناصر مزاحم در نظام تربیتی، شرایط سختی را جهت تعلیم فرزند به والدین می‌دهد.  
 
وی در ادامه افزود: در روش تربیتی "لحظه به لحظه" برقرار کردن طرح رفاقت وپرهیز از هر گونه خشونت در محیط خانه می‌تواند عوارض این شیوه تربیتی را کاسته و راه را برای رشد و تکامل فرزند بسیار هموار می‌سازد.
 
گفتنی است، با توجه به توصیه کارشناسان والدین باید بچه‌ها را طوری تربیت کنند که خود فرزندان قابلیت خود مدیریتی را داشته و با فرزند خود دوست و رفیق بوده،‌ زیرا که اگر در غیر این صورت عمل کنند ممکن است فرزندان حرف دوستش را در محیط خانه و مدرسه بر صحبت‌های پدر ومادرش ترجیح داده که این باعث به انحراف کشیدن فرزند می‌شود.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: دوستی ، تربیت ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار