جدگال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مبارزه با "تروریسم و تکفیر" نیازمند وحدت جهان اسلام است

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان بلوچستان با اشاره به ضرورت وحدت بین کشورهای اسلامی گفت: نیاز فعلی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم و تکفیری‌ها «وحدت» است.

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "وحدت" را نیاز فعلی جامعه دانست و گفت: با توجه به مسئله تروریسم و تکفیر که دشمنان به آن دامن می‌زنند وحدت مسلمین از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران  بحمدالله وحدت وجود داشته و این مسئله باعث ثبات و استقلال کشور شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که مسئولان کشورمان نیز به وحدت نیاز دارند تا راه هرگونه بهر‌برداری دشمنان را ببندند.

وی تصریح کرد:: خداوند در قرآن کریم با زبان حضرت محمد مصطفی(ع) می‌فرمایند «واعتصمو به حبل الله و لاتفرقوا»، بنابراین باید همه مسلمان به این کلام الهی توجه داشته و از ایجاد تفرقه و جدایی بپرهیزند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: وحدت یک رهنمود قرآنی است که رمز موفقیت جامعه مسلمانان نیز خواهد شد و باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی وحدت نیاز واقعی مسلمانان است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند تا از این رهگذر به خواسته شوم و پلید خود برسند کما اینکه همواره از این موضوع سوءاستفاده کرده و در طول تاریخ ضربات زیادی را به مسلمانان وارد کرده‌اند.

جدگال تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسلمانان نیز به دشمنان این اجازه را می‌دهند تا از ابزار تفرقه مسلمانان بر علیه آنها سو استفاده کنند به طوری که این موضوع در جامعه فعلی برخی کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود، البته باید بگویئم سردمدارن این کشورها مسلمان ظاهری بوده و در باطن به آموزه‌های اسلامی توجه ندارند و ما انتظار داریم خود مردم این کشورها در این راستا کاری انجام دهند.

نماینده مردم چابهار، قصرقند و نیکشهر خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را سیل می‌برد که واقعا هم همینگونه است ولی متاسفانه به دلیل نبود عنصر وحدت بین مسلمانان رژیم صهینونیستی هر روز سوءاستفاده کرده و علیه مسلمانان گستاخی می‌کند که نمونه بارز آن را در مورد فلسطین شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: اتحاد مسلمانان اجازه نخواهد داد کشورهای قلدری مثل آمریکا، انگلیس و ... در منطقه به آتش‌افروزی دامن بزند و نتیجه آن از افزایش قدرت مسلمین در همه ابعاد خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها به موضوع وحدت اسلام تاکید کرده و در دیدار مسئولان و مهمانان بیست و هفتیمن کنفرانس اسلامی که به مناسبت هفته وحدت اسلامی با ایشان صورت گرفت مجدد به موضوع وحدت اسلامی تاکید داشتند و فرمودند جامعه اسلامی نباید اجازه تفرقه‌افکنی دهد که بار این مهم به دوش نخبگان است.

جدگال تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی شاهد وحدت و برادری واقعی هستیم که اهل تسنن و تشیع در کنار هم به انجام وظایف محوله می‌پردازند که این مهم نشات گرفته از زندگی مسالمت آمیز و برادارنه شیعه و سنی جامعه ایران است که سال‌ها با صلح و صفا و با استناد به آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم در شرایط فعلی و با عنایت به وضعیت منطقه و کشورهای مسلمان وحدت باعث پیروزی آنها شود تا مجددا شاهد قدرت و رشد مسلمانان باشیم .

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: قطعا اگر مسلمانان همبستگی و وحدت خود را تقویت کنند باعث یاس و ناامیدی دشمنان خواهند شد چرا که امروزه همه دشمنان اسلام در یک صف واحد علیه ما قرار گرفته و به دنبال آن هستند تا اسلام نتواند آموزه‌های خود را به جهانیان عرضه کند چرا که فعالیت اسلام واقعی باعث گرایش مردم آزاده به سمت اسلام است این موضوع سردمدارن کفر را به وحشت انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که همه کشورهای اسلامی همانند جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت مسلمانان گام بردارند بسیاری از این مشکلات فعلی حل خواهد شد چرا که این مشکلات ماحصل تبلیغات دشمنان و تحریک کشورهای اسلامی علیه یکدیگر است.

نماینده مردم قصرقند، چابهار، کنارک و نیکشهر تاکید کرد: یکی از علل پیروزی و موفقیت ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس و حتی در زمان انقلاب اسلامی وحدت همه اقوام و مذاهب این کشور بود که صرفا با یک هدف به میدان آمدند و این موضوع می‌تواند الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

جدگال در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه کشورهای اسلامی با وحدت و همبستگی در راستای ریشه‌کن کردن مشکلات جهان اسلام از جمله تروریسم و تکفیری‌ها گام بردارند چرا که در حال حاضر بیشترین ضربه را از این ناحیه می‌خورند.

انتهای‌ پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار