ایجاد شعبات خاص میراث فرهنگی در شورای حل اختلاف استان تهران

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در جلسه مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران به میزبانی کاخ گلستان، ایجاد شعبات خاص میراث در شورای حل اختلاف را پیشنهاد نمود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و صنایع دستی  استان تهران؛ "عباسعلی دریانی" معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف  استان تهران در جلسه مشترکی که به دعوت مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران و میزبانی کاخ گلستان برگزار شد ؛ ایجاد شعبات خاص میراث در شورای حل اختلاف را پیشنهاد نمود ، دریانی با بیان آنکه ایجاد شعبات تخصصی می تواند کمک شایانی به حفظ آثار تاریخی نماید تصریح کرد ؛ اهمیت اجرای موفق این طرح در استانی  که به عنوان پیشانی نظام محصوب می شود می تواند الگویی مناسبی برای گسترش در سایر استانها باشد . ایجاد دبیرخانه متمرکز حقوقی و استفاده از تجارب و دانش قضات بازنشسته از دیگر پیشنهادات این مقام قضایی به مدیر کل میراث فرهنگی تهران در حل مسائل و دعاوی حقوقی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بود و خواستار ایجاد یک شعبه حل اختلاف در حوزه میراث فرهنگی و با عضویت کارشناسان میراث فرهنگی  در کاخ گلستان شد.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در حاشیه این دیدار از  آمادگی اداره کل  میراث فرهنگی پایتخت برای برگزاری یک تور ویژه قضات حوزه میراث فرهنگی خبر داد  و گفت این امر ضمن حساس نمودن مقامات محترم قضایی به مقوله آثار تاریخی و فرهنگی  می توانند تاثیر بسزایی در عدم صدور رای در خروج آثار ثبتی پایتخت از فهرست آثار ملی نماید.

در حاشیه این نشست اعضای جلسه ضمن دیدار از مجموعه کاخ گلستان و دیدار با بازیگران مجموعه معمای شاه  از ساخت و سازهای که در سالهای اخیر در حریم این اثر جهانی صورت گرفته بازدید نمودند .


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار