الوندی در نشست مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

اجرای پروژه‌ مشترک مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و یونیسف/ باید ریشه خشونت علیه کودکان خشک شود

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: پروژه‌ای مشترک را با همکاری یونیسف در دست اقدام داریم که در قالب کنگره نقش ادیان برای پیشگیری از خشونت علیه کودکان تشکیل شده و از فروردین سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "مظفر الوندی" دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که صبح امروز در وزارت دادگستری برگزار شد اظهار داشت: در سال جاری بیش از 80 نفر از کارشناسان و متخصصین حقوق کودک در قالب همایش، نشست و ... برنامه‌های مختلفی داشته‌اند و همه به نوعی خود را همکار مرجع حقوق کودک دانسته‌اند.

وی با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان دستگاه در شورای هماهنگی گفت: در ابتدا باید مرجع حقوق کودک به جامعه و نهادها معرفی شود که با نشانه‌هایی که امسال در فعالیت این افراد دیدیم این اتفاق افتاده است امروزه جایی نیست که موضوعی در خصوص کودک مطرح شود اما نامی از مرجع ملی برده نشود و همین که احساس شود در مجموعه نهادها جایی برای هماهنگی حقوق کودک وجود دارد بسیار مطلوب است.

الوندی با اشاره به اینکه امروز آخرین جلسه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سال 92 است گفت: نکته اولی که در سال 93 باید در مرجع ملی مطرح شود حضور نمایندگان اصلی دستگاه‌های عضو است.

وی با اشاره به نکته دیگری که در سال 93 باید پیگری شود گفت: حضور کارشناسان به عنوان عضو در کارگروه‌ها امسال بسیار پررنگ بود و ما طی سه جلسه به نتایج مطلوبی رسیدیم و اعضایی دلسوزانه در این جلسات شرکت کردند و باید بگویم که ما محدودیتی برای حضور کارگروه‌ها نداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید ریشه خشونت علیه کودکان خشک شود تا جامعه‌ای آرام، سالم و پویا داشته باشیم.

الوندی در ادامه با اشاره به گزارش منتشر شده درباره خرید و فروش کودکان در دروازه غار گفت: این مسئله بسیار ما را متاثر کرد که در طی جلسات متعدد به بررسی این موضوع پرداختیم که انشاءلله بتوانیم راهکاری برای جلوگیری از این گونه اقدامات انجام دهیم چراکه این موضوع زیبنده پایتخت ما نیست.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌ای مشترک را با همکاری یونیسف در دست اقدام داریم که در قالب کنگره نقش ادیان برای پیشگیری از خشونت علیه کودکان تشکیل شده و از فروردین سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیر ، مرجع ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار