در پی انعقاد تفاهم نامه میان بانک صنعت و معدن و معاونت صورت گرفت

تامین 4 هزار میلیارد ریال به منظور حمایت از تجاری سازی "دستاوردهای دانش بنیان"

انعقاد تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک صنعت و معدن به تامین چهار هزار میلیاردی توسط بانک از شرکت‌های دانش بنیان منجر شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دلیری معاون توسعه مدیریت منابع در نشست خبری انعقاد تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری و بانک صنعت و معدن گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مسیر عملیاتی کردن طرح‌های دانش محور با انعقاد این تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری و بانک صنعت و معدن را سرعت می‌بخشد.

وی عنوان کرد: یکی از موارد مهم اقتصاد مقاومتی عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان است که در این شرکت‌ها منابع مالی نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: تکلیفی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد ایجاد خط‌های اعتباری در شرکت‌های دانش بنیان است که طی جلساتی با بانک‌های مختلف بر آن شدیم تا منابعی را در این راه قرار دهیم.

وی اظهار داشت: با اختصاص ششصد میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی و 200 میلیارد تومان در بخش کشاورزی کار‌هایی را توانسته‌ایم از پیش ببریم ولی در حوزه صنعت منابع مالی بیشتری نیاز داریم.

انعقاد تفاهم نامه‌ای که به اشتغال جوانان کشیده خواهد شد
افخمی مدیر عامل عامل بانک صنعت و معدن در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری و بانک صنعت و معدن گفت:به منظور حمایت از تجاری سازی دستاورد‌های فناورانه و توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان تفاهم نامه‌ای امضا خواهد شد.

وی اظهار داشت: از جمله مسائل مهی که امروزه مورد بحث قرار می‌گیرد، مشکل اشتغال جوانان است که مورد تاکید رئیس جمهور هم است و ما باید در صنعت بتوانیم تولید را در نظر بگیریم و با سرمایه گذاری‌هایی توسط بانک، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به پیشرفت‌ در زمینه‌های فعالیت خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: تورم و رکود از جمله مشکلاتی است که در اقتصادمان ایجاد شده است که با انعقاد این تفاهم نامه و سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی می‌تواند تورم را کاهش دهد و با کاهش تورم رکود نیز کنترل خواهد شد.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: بانک صنعت و معدن می‌تواند بسیاری پروژه‌های فولاد، پتروشیمی، داروسازی و... را یاری کند، تا به ایجاد اشتغال کمک کند و می‌تواند مانعی برای خروج نخبگان از کشور شود.

سهام سود بانکی یک درصدی برای تامین مبلغ چهارصد هزار میلیاردی از شرکت‌های دانش بنیان
در پی انعقاد تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک صنعت و معدن صورت گرفته است که می‌تواند از تجاری سازی دستاورد‌های فناورانه و توانمند سازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات دانش بنیان حمایت کند.

بر اساس این تفاهم نامه یک ساله، تامین مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل سپرده صندوق توسعه ملی نزد بانک در صورت نیاز قابل افزایش خواهد بود.

گفتنی است، پیگیری و جلب موافقت صندوق توسعه ملی در خصوص پذیرش سهم آورده نقدی متقاضیان به صورت 10 درصد مبلغ تسهیلات و صفر درصد تامین سرمایه در گردش و کاهش سهم سود بانک به میزان یک درصد خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار