"ابوالحسن داوودی" در جشن اکران نوروزی سال 93:

سعی داریم سینما را به سبد فرهنگی ملت ایران بازگردانیم

"ابوالحسن داوودی" رئیس شورای صنفی اکران از برنامه‌ این شورا در سال 1393 گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران شب گذشته اولین جشن برای اکران نوروزی سال 1393 در سینما آزادی برگزار شد.   
 
"ابوالحسن داوودی" رئیس شورای صنفی اکران در این مراسم گفت: امیدوارم طلیعه‌ی جدید با این مقدمات بتواند نوید یک سال خوب را برای سینما دهد. بنده به شخصه در طول چهار سال گذشته به کلی از سینما و به همان ترتیب از کلیه‌ی فعالیت صنفی فاصله گرفتیم به شکلی که حتی اخبار سینما را پیگیری نکردم.   
 
وی افزود: یکی از دلایلی که بنده پذیرفتم که با اشتیاق کامل در یک فعالیت صنفی دوباره قرار بگیرم فرصت‌های از دست‌داده در طول این سال‌ها  بود کارگردان فیلم"تقاطع" ادامه داد: سینما از یک دههِ طلایی به سمتی رفت که تقریبا همه‌ی تماشاگران بالقوه‌ی خود را از دست داد.   
 
آنچه که باقی ماند فضایی پر از یاس و حسرت بود برای سینما گران که نمی‌دانستند محصولاتشان را برای کجا تولید کنند.  

وی عنوان کرد: یکی از دلایل ما برای حضور در شورای صنفی اکران از فاصله‌گیری از حواشی سینمای ایران بود تا با ایجاد شرایطی عواملی که باعث یکسری دلخوری‌ها ، برخوردها و انشقاق‌ها در اصناف و اهالی سینما شد امسال تبدیل به همدلی شود.   
 
رئیس شورای صنفی اکران اظهار داشت: امسال قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم تا سینما را به سبد فرهنگی ملت ایران برگردانیم. فصل امید بخش که الان آغاز شده با همین فروش‌ها ما را امیدوار می‌کند تا با دعوت از همه‌ی اهالی سینما مسائل کوچک راکنار بگذارند و به یک کلیت به سینمای ایران بیندیشند. کلیت سینمای ایران ظرفیت برقراری ارتباط با مردم رادارد.   
 
داوودی ادامه داد: اولین برنامه در شورای اکران این است که شرایطی فراهم شود که دراین زمینه با همکاری نهادهایی چون سینما شهر و ریاست سازمان سینمایی طرح سیستم مکانیزه فروش بلیت را که به صورت قطعی اجرا نشده در همه سینماها اجرا کنیم تا اطلاعات در لحظه در اختیار تهیه کننده، پخش‌کننده و مسئولان دولت قرار گیرد؛ این طرح برای سینمای ایران یک طرح حیاتی است.   
 
این کارگردان افزود: سینما برای قشر عظیمی از ملت ایران است باید شرایط را برای همه‌ی افراد و نسبت به درآمدشان برنامه‌ریزی کنیم مثلا با قشر جوان و دانشجو باید به شیوه‌ای دانشجویی برخورد کرد.   
 
وی عنوان کرد: معتقدم به همت اهالی سینما اگر این طرح پیاده شود نه تنها سینما به سبد فرهنگی کل کشور باز می‌گردد بلکه باعث می‌شود خیلی از مشکلات در سینما، برخوردها و مسائل پیش‌آمده حل شود.   
 
داوودی خاطر نشان کرد: بنده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی با لطفی که همیشه داشته‌اند خواهش می‌کنم که در ایام عید سعی کنند با تبلیغات دوباره شبکه‌ای سینما را زنده کنند که طبعا این سینما اگر زنده شود همه‌ی اهداف کلان برای سینمای ارزش فراهم شود.   
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار