صحبت‌های اسعدیان، توحیدی، پسیانی و فخیم زاده در خصوص خانه سینما و حواشی آن

اعضای خانه سینما در حاشیه مجمع عمومی اعضا خانه سینما از نتیجه‌ی جلسه سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران شب گذشته مجمع عمومی خانه‌ی سینما با حضور اعضای صنوف برگزار شد که در انتها اعضا رای به ابقا هیئت قبلی دادند در حاشیه‌‌ی پایان جلسه تعدادی از اعضای صنوف خانه‌ی سینما درباره‌ی جلسه برگزار شده صحبت کردند.   
 
در ابتدا "مهدی فخیم زاده" کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قرار شد به توصیه‌ی "حجت‌الله ایوبی" یک سال هیئت مدیره ابقا تا مراحل قانونی آن طی شود. مراحل ثبت صنوف هنوز نیمه کاره است و ظاهرا دو تفسیر از یک ماده‌ی قانونی وجود داشت؛ یک تفسیر مربوط به بچه‌های هیئت مدیره خانه سینما تفسیر دیگری مربوط به مسئول ثبت انجمن‌های صنفی و اساسنامه موجود در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است و حجت الله ایوبی توصیه کرد که انتخابات خانه سینما انجام نشود و اعضا به توصیه ایوبی عمل کردند.
 
در ادامه فرهاد توحیدی به خبرنگار ما در این خصوص گفت: در این جمع دستور جلسه‌ی انتخاب هیئت مدیره، بازرس و اعضای شورای سینما انجام نشد و مجمع رای داد که هیئت مدیره به مدت یک سال ابقا شود تا ماموریت ثبت اصناف به پایان برسد.   
 
وی ادامه داد: کوشش مجمع خانه سینما این است تا فضای حوزه فرهنگ و سینما آرام باشد و در کمال آرامش بتوانیم همه‌ی وجوه قانونی فعالیتمان را فراهم کنیم و خلاهایی را که وجود دارد پر کنیم تا اصناف بدون دغدغه کار خود را ادامه دهند.   
 
وی ادامه داد: البته خانه سینما به عنوان صنف مادر با پشتوانه‌ی قانون در چارچوب اهداف نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. 
 
آتیلا پسیانی از اعضای خانه‌ی سینما در ادامه گفت: جلسه‌ی بسیار خوبی بود و بالاخره مجمع به یک آرای مشترک قانع کننده‌ای رسید، معتقدم این آرا نشان دهنده‌ی رشد ذهن مجمع بود زیرا این تصمیم نه تصمیم عجولانه‌ای بود و نه تصمیمی بود که با آن شخصیت و منش خانه سینما زیر سوال برود.
 
"همایون اسعدیان" در رابطه با مجمع عمومی خانه سینما گفت: جلسه‌ی خیلی خوبی بود و اکثریت آرا با بررسی شرایط ترجیح دادند که هیئت مدیره کار خود را ادامه دهد.   
 
وی ادامه داد: در این یکسال تعریف شده که خانه‌ی سینما چه کارهایی باید انجام دهد و در واقع با این کار به نوعی از هر گونه تشنجی که فکر می‌کردیم ممکن است برای خانه سینما به وجود بیاید جلوگیری کردیم.
 
اسعدیان خاطر نشان کرد: حجت‌الله ایوبی توصیه کرده بود و ماهم به آن عمل کردیم همانطور خود ایوبی اشاره کرده بودکه  هرچه هیئت مدیره تصمیم بگیرد من تمکین می‌کنم و مجمع عمومی هم این اتفاق را مصلحت دانست.   
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار